Link
Moderator: Moderatoren
Code: Selecteer alles
[youtube]-7ZZbVGXL0Y[/youtube]
Met de zonnecrème die je moet opdoen om je huid enigszins tegen de zon te beschermen zal je niet echt bruin worden. Australië is trouwens koploper in het aantal huidkankergevallen per jaar. Als je op een natuurlijke manier bruin wil worden zou ik dus gewoon naar Frankrijk gaan.nederland24 schreef:Dat lijkt mij ook wel wat als vakantiebaantje. Lekker bruin worden, waar je ook nog voor betaald krijgt.
.
So, dat is een aardige triphugomol schreef:Voor iemand die het interesseert,
Dit is mijn route geweest die ik met mijn auto door Australië heb gereisd.
Sydney - Adelaide Vliegtuig
Adelaide - Perth Trein
Er is volgens mij maar één schaal die universeel gebruikt wordt. In Nederland gaat de UV-index inderdaad bijna nooit boven de 6.hugomol schreef:
Ik dacht eerst dat ze andere schalen gebruikte met de UV straling wat ik mij herinner is dat ik zelfs UV straling 12 heb gezien op de tv daar. 8 is volgens mij al zeer hoog en wordt in Nederland maar een paar keer per jaar gemeten
Neen, dit is vooral te verklaren door het urbaan model.Chris schreef:De gemiddelde woon-werk reistijd in Sydney is 34,3 minuten, samen met New York City het langste van de ontwikkelde wereld. Dit is voornamelijk te verklaren door het inefficiënte wegennet en het relatief hoge OV-gebruik (24%).
Ik had die reactie al wel verwacht van jou. Maar het is helaas voor jou pertinente onzin, anders zouden in andere grote metropolen met veel oppervlakte en lage density ook zo'n grote of grotere reistijd moeten hebben, bijvoorbeeld Dallas of Houston. En dat is niet het geval. Je kruistocht tegen betaalbare vrijstaande woningen gaat hier niet op.Alfa schreef:Neen, dit is vooral te verklaren door het urbaan model.
En waarop baseer je dat? Hoe kom jij tot die conclusie? Als je zulke uitspraken doet graag ondrbouwen.Alfa schreef:Mocht men het vol autosnelwegen legen (wat jij schijnbaar wil) zouden de reistijden nog langer zijn.
De zogenaamde "dispersion". Feitelijk de beste manier om de reistijden acceptabel te houden, ondanks congestie. Los Angeles is een goed voorbeeld daarvan, ondanks de enorme congestie is de reistijd er korter dan in veel OV-steden zoals New York City, Chicago, Philadelphia en Washington. In Australië heb je dat minder, daar domineren de stadscentra. Vanuit het oogpunt van een stedenbouwkundige is dat een zeer wenselijk fenomeen (transit-oriented development), voor de reistijden niet. Australië heeft zeer stringente landplanning (urban consolidation genaamd), waardoor de huizenprijzen veel hoger zijn dan in vergelijkbare metropolen in bijvoorbeeld de Verenigde Staten of Canada. De gemiddelde huizenprijs in Australië is 6,7 keer het gemiddelde bruto huishoudinkomen. Alles boven 3,0 keer wordt gezien als duur, vanaf 4 keer als problematisch. Sydney heeft overigens een gemiddelde huizenprijs van 9,2 keer het gemiddelde bruto huishoudinkomen.Alfa schreef:Die liggen vol autosnelwegen en kennen een vrij grote decentralisatie doordat werk naar de voorsteden is verschoven. De downtowns in die steden stellen niets voor.
London ook. Maar wat je dan ziet zijn extreme verkeersintensiteiten op het onderliggend wegennet. In Sydney zijn bijvoorbeeld verkeersintensiteiten van 60.000 - 100.000 voertuigen op wegen met verkeerslichten dwars door woonwijken niet ongebruikelijk. Ik vraag me af of dat wenselijker is dan een fatsoenlijk snelwegennet. Nu wikkel je grote hoeveelheden verkeer af op wegen die daar niet voor zijn bedoeld.In steden als Sydney en New York kan je gewoon geen goed autosnelwegennet uitbouwen wegens de wenselijkheid van stadsautostraten.
De reistijden zijn niet "iets langer", maar 50% langer. Dat is significant. Ik heb overigens niet gezegd dat men New York vol autosnelwegen moet leggen, er liggen er al genoeg, alleen zijn ze verouderd en zijn er een aantal ontbrekende schakels. Parijs is ook een voorbeeld van een stedelijk gebied waarin het snelwegennet veel beter zou kunnen functioneren als er minder ontbrekende schakels en verouderde knooppunten zijn. Massale nieuwbouw van autosnelwegen is dan ook niet aan de orde in die gebieden.Ik vind het ook nogal triestig dat je het New Yorkse model nu als inefficiënt afdoet omdat de reistijden iets langer zijn. Mocht men het vol autosnelwegen legen (wat jij schijnbaar wil) zouden de reistijden nog langer zijn.