[B][A012] Antwerpen - Boom - Brussel

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Pete
stadsweg
Berichten: 314
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 18:58
Locatie: Wetteren

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Pete » wo 03 mar 2010, 22:07

Poller1, ik heb die toestand(en) aldaar ook al opgemerkt. :cry:

:arrow: Je hebt overschot van gelijk, zowel over de plaatsing van die borden (mét bovendien kleinere en onduidelijkere letters...) en de reaktie hieromtrent van de wegbeheerder!
Intriest... én in feite -opnieuw- onaanvaardbaar! :neenee:

poller1
stadsweg
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:22

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door poller1 » do 04 mar 2010, 11:47

Pete schreef:Poller1, ik heb die toestand(en) aldaar ook al opgemerkt. :cry:

:arrow: Je hebt overschot van gelijk, zowel over de plaatsing van die borden (mét bovendien kleinere en onduidelijkere letters...) en de reaktie hieromtrent van de wegbeheerder!
Intriest... én in feite -opnieuw- onaanvaardbaar! :neenee:
Pas op, de reactie waarover ik sprak ging niet over deze specifieke situatie, maar over de verkeerslichten op de Groenendaallaan in Antwerpen, die 1 meter achter het viaduct van de ring geplaatst zijn en dus onzichtbaar. Zeker voor vrachtwagenchauffeurs.

ZEEER TRIESTIG.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door vynkce » ma 20 sep 2010, 10:25

Gazet van Antwerpen 18-09-2010 schreef:Minister laat overkapping A12 onderzoeken

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) bracht vrijdag een werkbezoek aan Boom en enkele grensgemeenten. Daarbij beantwoordde ze enkele actuele mobiliteitsvraagstukken.
"De aanleg van de 'banaan' start begin 2012. Voor eind 2011 moet de bouwvergunning zijn aangevraagd. Het kan niet dat de bruggen over de A12 al meer dan een jaar klaar liggen en de rest van de wegen die er moet op aansluiten achterwege blijven", zegt de minister.
Crevits gaf ook mee dat midden 2011 de onteigeningen tussen de A12 en de aansluiting op de expresweg naar het op- en afrittencomplex in Kontich achter de rug moeten zijn. "De aanleg van dit deel tussen de A12 en de E19, inclusief de rotonde aan de expresweg, moeten na de werkzaamheden aan de banaan beginnen", zegt Crevits.
Stabiliteitsstudie
Een ander belangrijk punt is de overkapping van de A12 in Boom. Door de aanleg van de Rupeltunnel en de open sleuf is Boom al bijna
25 jaar in tweeën gespleten. De minister heeft nu het Agentschap Wegen en Verkeer Antwerpen de opdracht gegeven om een stabiliteitsstudie te laten uitvoeren om de technische haalbaarheid van het project te onderzoeken.
Daarmee hoopt Booms burgemeester Patrick Marnef (Boom Eén) dat het ruim 25 jaar geleden aangebrachte 'litteken' voor een groot deel verdwijnt. "Kansrijke initiatieven - al dan niet via een privaat-publieke samenwerking - om deze overkapping te realiseren, liggen al een tijdje in de schuif te wachten", aldus Marnef.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door IQ[] » ma 20 sep 2010, 12:41

Zaterdag over de A12 gereden van Brussel naar Antwerpen. In de verkeersinformatie werd gemeld dat er een ongeval gebeurd was in de Rupeltunnel, twee van de drie rijstroken waren afgesloten. Toch maar doorgereden, omdat het redelijk rustig was. En nu komt het: van de signalisatie vóór de tunnel werkte er maar EEN "dynamisch" bord. Het vertelde dat de linkerrijstrook afviel. Alle anderen waren defect... net zoals de waarschuwingslampen boven op de borden werkten er maar een enkele. Van de pijl-kruis signalisatie vlak voor de tunnel, was het eerste portaal niet goed zichtbaar, kleuren te flets. De volgende portalen waren wel zichtbaar: linkerrijstrook open, de middelste en rechter afgesloten. IEDEREEN negeerde dit volledig!

Conclusie: werkelijk een schande. Niet een westers land waardig gewoon. Zeer gevaarlijk ook. Als je dat zo zag, kan men kan beter die hele installaties weghalen...

De foto's:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door vynkce » ma 20 sep 2010, 13:47

Ik heb me altijd afgevraagd of die dingen nog gebruikt werden en of ze nog werkten. Gebruikt worden ze dus nog, werken doen ze dus niet...

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door denne007 » di 21 sep 2010, 1:00

^^ is wel een redelijk antiek systeem. Ken de A12 niet zo goed maar lijkt mij wel een zorgenkindje.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Alfa » do 23 sep 2010, 22:13

^^Vooral omdat hij letterlijk door het centrum van Boom loopt. Hij maakt dat hele stadje onleefbaar.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Wimpie24 » do 23 sep 2010, 23:11

Ik vind die tunnelsleuf wel iets hebben, die is namelijk redelkijk uniek in België. Maar ik vermoed dat ik mij hier in Boom niet populair maak.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door sirdanilot » vr 24 sep 2010, 0:27

Die Bomen zouden blij moeten zijn dat de weg niet d.m.v. een viaduct over het centrumpje heen loopt, zodat de bewoners gek zouden worden van het constante 'kedoenk, kedoenk', er een hangplek voor criminelen zou bestaan onder het viaduct en de uitstoot, uitzicht en lawaaioverlast nog 10x erger zou zijn. :!:

poller1
stadsweg
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:22

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door poller1 » za 25 sep 2010, 9:11

sirdanilot schreef:Die Bomen zouden blij moeten zijn dat de weg niet d.m.v. een viaduct over het centrumpje heen loopt, zodat de bewoners gek zouden worden van het constante 'kedoenk, kedoenk', er een hangplek voor criminelen zou bestaan onder het viaduct en de uitstoot, uitzicht en lawaaioverlast nog 10x erger zou zijn. :!:
dat is waar. Overigens is het een groot schandaal dat het viaduct van Wilrijk nog steeds niet onder de grond licht.
Een 'westers land' onwaardig.

by the way, wat signalisatie betreft IS België helemaal geen westers land naar mijn mening.

Signalisatie wordt er inconsequent geplaatst en wordt er niet onderhouden. Vooralsnog is dat de situatie.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Wimpie24 » za 25 sep 2010, 11:25

^^
Waarom is dat zo slecht, een viaduct is op sommige plaatsen de enige oplossing. Bovendien ziet een viaduct er altijd indrukwekkend uit en vind ik de nimby argumenten van de meeste omwonenden meestal erg dubieus. Jij zegt dat dit onwaardig is voor een Westers Land maar als we naar landen zoals Japan en de Vs kijken zijn viaducten zoals deze schering en inslag.
Wat betreft de signalisatie, daar is ondertussen toch al veel verandering in gekomen. Spijtig genoeg lijkt het erop dat sommige provincies ver achter zit op de vorderingen die in anderen gemaakt zijn.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Quattro » za 25 sep 2010, 21:02

Ik kan het goed begrijpen van het Viaduct van Wilrijk; het sluit tenslotte aan op de Jan De Vostunnel en op de Bevrijdingstunnel. Alleen is er tegenwoordig een tunnel die onder het straatniveau loopt ter hoogte van de Berkenrijslaan en Dokter Veeckmanslaan, voor lokaal verkeer in Wilrijk.
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door sirdanilot » ma 27 sep 2010, 0:51

Wimpie24 schreef:^^
Waarom is dat zo slecht, een viaduct is op sommige plaatsen de enige oplossing. Bovendien ziet een viaduct er altijd indrukwekkend uit en vind ik de nimby argumenten van de meeste omwonenden meestal erg dubieus. Jij zegt dat dit onwaardig is voor een Westers Land maar als we naar landen zoals Japan en de Vs kijken zijn viaducten zoals deze schering en inslag.
Wat betreft de signalisatie, daar is ondertussen toch al veel verandering in gekomen. Spijtig genoeg lijkt het erop dat sommige provincies ver achter zit op de vorderingen die in anderen gemaakt zijn.
Ik als automobilist geef er uiteraard helemaal niets om, uitzicht op huisjes is zelfs leuker, maar het is juist voor die omwonenden erg vervelend. Afgelopen weekend de hele tijd in een gebouw vlak aan de A13 in Delft gelogeerd, die op een vergelijkbaar viaduct loopt daar (nou ja, eigenlijk op een talud, en alleen een stukje viaduct boven een lokale weg vlakbij het gebouw). Het geruis en lawaai is werkelijk non-stop en constant, en ik zou nooit ook maar enigzins in de buurt van zo een lawaaierige snelweg willen wonen. Ik woon zelf vlak langs een spoorweg in Leiden, en ik vind dat vele malen minder erg. :!:

België is overigens qua totale infrastructuur géén Westers land te noemen.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Davy » ma 27 sep 2010, 3:09

sirdanilot schreef:België is overigens qua totale infrastructuur géén Westers land te noemen.
nu overdrijf je toch wel een beetje (veel) ... :?

Tommy
autoweg
Berichten: 1985
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Tommy » ma 27 sep 2010, 9:41

sirdanilot schreef:België is overigens qua totale infrastructuur géén Westers land te noemen.
Ik ben vrijdag avond vertrokken met paard en kar vanuit Gent naar 't werk om hier deze eigenste maandag morgen op tijd aan te komen. Door de regen was het bospad erg moeilijk berijdbaar en ik heb gelukkig geen rovers tegen gekomen naast de weg... :rofl2:

Alle gekheid op een stokje... Dat het allemaal wat beter kan in België geef ik als Belg ook wel toe. Maar om nu zo kort door de bocht te gaan?
Ik wik en weeg hier regelmatig mijn woorden om niet brutaal of kortzichtig over te komen tegenover de Nederlanders. Het is zo eenvoudig zo'n ondoorgrondelijke stellingen te posten. Een beetje respect kan er ook wel door... :yes:
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Wimpie24 » ma 27 sep 2010, 11:42

^^
Ik heb inderdaad gehoord dat het wat betreft rovers in de regio Gent tegenwoordig goed meevalt allemaal :rofl2:
sirdanilot schreef: België is overigens qua totale infrastructuur géén Westers land te noemen.

Overdrijven is blijkbaar ook een sport...
Wat is er volgens jou dan niet Westers?

Ik pik 5 willekeurige fotos uit mijn verzameling
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door tovm74 » ma 27 sep 2010, 13:11

^^ Om maar te zwijgen over de piraten die de schelde tegenwoordig onveilig maken! :mrgreen:

Het enige wat ik zou kunnen zeggen is dat de situatie op foto 3 redelijk onveilig is voor de fietsers.

Voor de rest, het ziet er soms wat rommelig uit (bv.: foto 2 kan properder), maar on-westers, is wel serieus overdreven ...
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Wimpie24 » ma 27 sep 2010, 13:43

^^
Bij die onpropere foto, je ziet dat er verderop bouwwerken plaatsvinden en wegens het verloop van de weg komt er veel modder mee. Aarschot is ook niet plat, rechts ligt er een bos op de heuvel en bij regenbuien zoals nu komt er altijd een hele stroom eikels en kastanjes op de weg te liggen. :lol:

Je moet hier 's avonds wel oppassen voor struikrovers ;)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door tovm74 » ma 27 sep 2010, 14:03

Totaal :offtopic: , maar ik kan het niet laten:

In het venen-gebied rond Turnhout durven ze 's avonds na 8 uur niet meer buiten te komen.
De dwaallichtjes zijn weer opgedoken en de "twaalf uren meujer" * heeft ook al een paar keer toegeslagen!

Volgens mij zit "Den Duvel" erachter ... ;)

* lokaal bijgeloof: alle kindjes die om 12 uur 's nachts nog buiten zijn worden meegenomen door de "12 uren moeder" om nooit nog terug te komen :D
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door sirdanilot » ma 27 sep 2010, 14:14

Wat ik bedoel is dat het hele plaatje bij elkaar, zoals de telefoonlijnen, de sombere bebouwing, de levensgevaarlijke kruispunten waar je zelfs als het groen is moet opletten, de vaak haakse kruispunten zodat je scherpe bochten moet maken, de lelijke industrie, het soms slechte wegdek etc. me soms meer een beetje aan Oost Europa dan aan West Europa doen denken. Of op z'n minst een land dat betere tijden heeft gekend.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Wimpie24 » ma 27 sep 2010, 14:19

Wat deffiniëer jij onder sombere bebouwing? Commie blocks, dat noem ik somber. Telefoonpalen, of hoeveel van mijn foto's zie jij bovengronde bekabeling?
Gevaarlijke kruispunten, de meeste gevaarlijke kruispunten hebben onderhand wel een deels conflictvrije opstelling gekregen etc. Dat vind ik toch beter dan minutenlang voor het rood staan zoals in Nederland...
De dingen waar jij nog mee afkomt dat is België zoals het pakweg in 1990 was, nee volgens mij heb jij voormalig Oost-Europa nog niet fatsoenlijk bekeken.

Ik vind Vlaanderen een net veel gezellige uitziende regio dan Nederland maar dat zal wel aan mij liggen...

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door vynkce » ma 27 sep 2010, 15:04

Vergeet niet dat het hier eigenlijk over de A12 moet gaan he ;)

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door sirdanilot » ma 27 sep 2010, 15:35

De dingen waar jij nog mee afkomt dat is België zoals het pakweg in 1990 was,
Wellicht dat in sommige delen van België wel vernieuwing plaats vindt, maar ik kom vooral in de regio Gent en Meetjesland, en soms Antwerpen. Tot voor kort was er bijv. nog een kruispunt midden op de autostrade E34. Of de sombere uitstraling van het dorpje Kruisstraat, met al die telefoonkabels, als ik België binnenrijd. Of de bijna depressief makende Kennedylaan (R4) met goederenspoorlijn en afschuwelijke industrie, en levensgevaarlijke haakse kruispunten... dát is dus wat ik bedoel met Oost Europa achtige uitstraling.

Er gebeurt nu nochtans wel wat, zoals het afsluiten van bovengenoemd kruispunt (het nieuwe complex ziet er goed uit), maar om deze uitstraling weg te werken zou er onrealistisch veel moeten gebeuren. En eigenlijk is dat ook niet nodig, want die rommelige situaties zijn altijd wel een reden tot een glimlach als ik het land weer binnnen rijd... :lol:

De A12 is trouwens ook een mooi voorbeeld van wat ik bedoel: 2x3, Vmax 120 en doodgewone kruispunten?!

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Wimpie24 » ma 27 sep 2010, 18:40

^^
De E34 heeft wel meerdere kruispunten die allemaal 1 voor 1 weggewerkt (zullen) worden. Maar op die stukken is die weg officieel geen autosnelweg.
Net hetzelfde bij de A12, sommige van die kruispunten die tot 3 jaar terug (fotoreeksen) nog met een gewone stopbord tot de voorrang geregeld werden, hebben nu een VRI installatie gekregen om maar het een voorbeeld te noemen.
Het verschil is dat op diezelfde A12 de N-weg stukken ook gewoon N-weg markeringen vertonen terwijl de E34 over bijna het hele stuk autosnelwegmarkeringen heeft.

De eerste 3 zijn van het niet snelweggedeelte van de E34, de laatste wel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De A12, de eerste 3 zijn tevens van het niet snelweggedeelte, de laatste wel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1484
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Victor » ma 04 okt 2010, 21:11

sirdanilot schreef:de vaak haakse kruispunten zodat je scherpe bochten moet maken,
Een haaks kruispunt is toch niets bijzonders? Sterker nog, haaks is ideaal want dan zijn alle hoeken 90°dus alle bochten hetzelfde :)

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Sophie » ma 04 okt 2010, 23:50

^^ Haakse Kruispunten op een A-weg zijn bijzonders...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Wimpie24 » di 05 okt 2010, 10:42

Timmetje schreef:^^ Haakse Kruispunten op een A-weg zijn bijzonders...
Haakse kruispunten op een A-weg komen niet voor, de A12 is administratief geen autosnelweg bij de kruispunten. En zoals je op de foto's kunt zien zijn ze niet minder veilig dan een gewone 2X2 N-weg.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door sirdanilot » di 05 okt 2010, 15:12

Victor schreef:
sirdanilot schreef:de vaak haakse kruispunten zodat je scherpe bochten moet maken,
Een haaks kruispunt is toch niets bijzonders? Sterker nog, haaks is ideaal want dan zijn alle hoeken 90°dus alle bochten hetzelfde :)
Ik bedoel, juist niet 90 graden. Dus dat je juist een zeer scherpe bocht moet maken. Zoals op de R4 bij Zelzate.

'Haaks' is zeker het verkeerde woord?

'De A12 is bij kruispunten geen autosnelweg' . Een paar meter voor het stoplicht staat inderdaad een doodleuk Einde autosnelwegbordje, volgens de richtlijnen. Dat neemt niet weg dat er een kruispunt op de snelweg staat, voor de weggebruiker.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door Wimpie24 » di 05 okt 2010, 18:52

Maar wat is er dan zo gevaarlijk aan die kruispunten? De A12 is voor heel wat KM's geen snelweg, je wordt er op tijd voor gewaarschuwd dat die eindigt en ze zijn dan ook nog is met verkeerslichten geregeld. Niet gevaarlijker dan het gemiddelde kruispunt dus...
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: A12 Antwerpen-Boom-Brussel

Bericht door sirdanilot » di 05 okt 2010, 19:25

Wimpie24 schreef:Maar wat is er dan zo gevaarlijk aan die kruispunten? De A12 is voor heel wat KM's geen snelweg, je wordt er op tijd voor gewaarschuwd dat die eindigt en ze zijn dan ook nog is met verkeerslichten geregeld. Niet gevaarlijker dan het gemiddelde kruispunt dus...
Vmax 120 kilometer per uur, snelwegachtige uitstraling (en nee, de leek valt het subtiele verschil tussen snelweg en niet snelweg markering niet echt op). Beetje zoals de E34 ten westen van Zelzate.

Of is de maximumsnelheid inmiddels verlaagd?

Plaats reactie