RSK schreef:Een merkwaardige wending op milieugebied: een milieuclub heeft een rechtszaak aangespannen inzake de luchtkwaliteit in Düsseldorf. Uitkomst is dat de rechter in de argumentatie mee ging, en dat er nu een gerede kans is dat Düsseldorf bij slechte luchtkwaliteit of mogelijk zelfs permanent verboden gebied wordt voor alle dieselvoertuigen. Dit maakt de discussie over een blauwe sticker toch weer actueel.
http://m.spiegel.de/auto/aktuell/a-1112 ... referrrer=
En uiteindelijk helpt het toch niet...
Op het station daar heb ik al verschillende malen dieseltreinen met lopende motor lang zien wachten/staan, lekker schoon rook dat niet.
Attietattie schreef:Ik begreep dat de boete ook nog geen 3 tientjes is? Dan wordt het een principekwestie...

Uit mijn hoofd 40€ en een bonuspunt in Flensburg.
RSK schreef:
Waarom wel? In Rotterdam en Utrecht lukt de handhaving prima met kentekenherkenning. Waarom zou iedere incidentele toerist kosten moeten maken voor symboolpolitieke maatregelen? Ik heb er zelf destijds wel een genomen omdat ik enige tijd vrij regelmatig naar Münster ging. Maar ik zou me de moeite (nu ik er achteraf nog eens over nagedacht heb) in het vervolg toch echt besparen.
In Rotterdam en Utrecht is de manier waarop het verbod in elkaar geknutseld is nog meer om van te kotsen dan in Duitsland. In Duitsland heb je tenminste nog de mogelijkheid om in je auto te investeren om die schoner te laten verbranden om dan alsnog een groene sticker te krijgen, omdat men dan naar de uitstoot kijkt. Stel dat je dat gedaan hebt, dat heeft je duizenden euro's gekost en hoewel je niet meer vervuilend bent dan een modernere auto mag je in Nederland nog de stad niet in...