Tja, ik heb ooit gefietst over de B 56, toen nog met twee rijstroken en mehrzweckstreifen (redressserstroken) en een Vmax van 100 km/h. Zonder enige fietsvoorzieningRadfahren is niet zo'n wijd verspreide hobby bij onze oosterburen

Moderator: Moderatoren
Tja, ik heb ooit gefietst over de B 56, toen nog met twee rijstroken en mehrzweckstreifen (redressserstroken) en een Vmax van 100 km/h. Zonder enige fietsvoorzieningRadfahren is niet zo'n wijd verspreide hobby bij onze oosterburen
Zolang er geen borden staan die aangeven dat het een Autobahn of Kraftfahrstraße is, óf dat de weg verboden is voor fietsers mag je er gewoon fietsen.Chris schreef:Fietsers worden volgens mij zowieso niet geacht om over zulke wegen te fietsen, maar eerder over landstraßen of kreisstraßen.
Ze zijn inderdaad niet terug te vinden op de bewegwijzering, maar staan langs de weg duidelijk aangegeven (als je ze tenminste weet te staan natuurlijk). Ze staan o.a. op de hectometerpaaltjes (die in Duitsland sowieso haaks op de weg staan, dus altijd leesbaar zijn), als ik me niet vergis in de rechter benedenhoek. Vervelend is echter dat de manier van aangeven weer per Bundesland verschilt, NRW doet het weer iets anders dan NDS, in NRW staan ze bijvoorbeeld ook op reflectorpaaltjes.Vinny schreef:Daarnaast stonden er K en L wegen in, en werd mij pijnlijk duidelijk dat die wegnummers niet terug te vinden zijn op de bewegwijzering...![]()
In Nederland wordt er ook steeds vaker overgegaan op 2-richtingsfietspaden. Met name langs gemeentelijke en provinciale wegen met weinig / geen woningen en niet al te veel schoolfietsverkeer. Eén fietspad is (bijna) de helft goedkoper dan 2 paden in het onderhoud. De Duitse fietspaden zijn wel vaak smaller dan hun NLse equivalent, waardoor bij tegenliggers er altijd iemand het gras in moet.jeroent schreef:In Duitsland zie je dat hoogst zelden. Als er fietspaden zijn, zijn dat vrijwel altijd tweerichtingsfietspaden.
In mij beleving valt dat nog reuze mee, zelfs op NL'se fietspaden die naast een zandweg liggen kan ik nog makkelijk passeren. Oké het vergt een beetje inschikkelijkheid van jezelf en de tegenligger, maar grasduiken heb ik nog nooit hoeven doen (ook niet in Duitsland).Peter schreef:De Duitse fietspaden zijn wel vaak smaller dan hun NLse equivalent, waardoor bij tegenliggers er altijd iemand het gras in moet.
Het wegdek en de markering. Of is dat inmiddels ook al helemaal veranderd? Ik ben er ook ongeveer twee jaar geleden geweest (op 4 oktober 2006) en toen zag alles er, behalve bij de rotondes, nog Nederlands uit: http://grensovergangen.nl/koningsbosch.htmlVinny schreef:Nee, klopt. In 1997 ben ik naar Jülich gefietst (vanuit Geleen). Twee jaar geleden heb ik alleen rondom de voormalige 'Neutrale weg' gefietst. Aan niets is meer te zien dat dat ooit een Nederlandse weg geweest was...
Die staan ook bekend om hun betrouwbare verslaggeving... (niet dus)maar dat stond gewoon in het Dagblad van het Noorden.
Klopt. Maar met dank aan geld van de provincies Groningen en Drenthe is dat flink sneller gegaan. Alleen bij Schüttorf heeft het ietsje langer geduurd.waldo79 schreef:Oorspronkelijk zou de A31 pas in 2013 (?) compleet voor het verkeer worden vrijgegeven.
da's Niedersachsen. In NRW is de fietsbewegwijzering volledig uitgerold en ook consequent, hoewel de borden vaak wel kleiner zijn uitgevoerd dan het Nederlandse equivalent.N342 schreef:De enigste fietswegwijzers die consequent de weg wijzen in Duitsland zijn van de ANWB (zoals deze: foto). Ten noorden van Nordhorn is men wel met fietsbewegwijzering begonnen.
Nogmaals, je kunt dus blijkbaar niet LEZEN WAT ER GESCHREVEN STAAT. Want dàt is waar Seat Ibiza op doelde.koenie schreef:Jonge doe ff normaal ... ik heb die dingen toch zelf gezien of niet dan, denk na. Ik kan die dingen bijna vanaf mijn slaapkamerraam zien jonge, zo dicht zitten wij tegen dat land aan en ik ben er wel vaker geweest, ik weet dat heus wel hoa.
Daar mag je 70 en geen 120...Coen Tunnel schreef:Mag gewoon. Volgens mij heeft de weg daar officieel geen autowegstatus. In Nederland komt dat bijvoorbeeld voor op de Waalbrug in Nijmegen, waar ook trekkers mogen rijden.