[D][B213][B402] Meppen - Cloppenburg 2x2 (E233)
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: A34 (Grens - Cloppenburg)
Ik kijk er niet van op eerlijk gezegd. Maar misschien is dat omdat ik er regelmatig overheen rijd.
Bovendien rijd een nieuwere moderne trekker al snel 50kmh, dan wordt het verschil dus 20kmh. Dat valt wel mee. 50 t.o.v. 120kmh is een verschil van 70kmh en dat vind ik wel veel.
Bovendien rijd een nieuwere moderne trekker al snel 50kmh, dan wordt het verschil dus 20kmh. Dat valt wel mee. 50 t.o.v. 120kmh is een verschil van 70kmh en dat vind ik wel veel.
-
- Voorzitter
Sinds wanneer geldt artikel 42 van het RVV-1990 dan niet meer?Willem schreef:Sinds enkele jaren is het zelfs toegestaan om met de tractor over de snelweg te rijden. Op snelwegen geldt geen minimumsnelheid meer.
Gelukkig zijn de meeste bestuurders van tractoren zo verstandig om via een andere route te rijden....
Artikel 42.
1. Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.
2. Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.
-
- 2x4 autosnelweg
Dat dacht ik een aantal jaar geleden gelezen te hebben, maar het zou kunnen dat het ergens anders op sloeg. Het is niet zo relevant en heb het verder nooit nagezocht.
[url=http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article4289961.ece/Via_E233_sneller_naar_Bremen]DvhN[/url] (21-1-2009) schreef:Via E233 sneller naar Bremen
Duitsland wil versneld met de verdubbeling van de E233 tussen Meppen en Cloppenburg beginnen. Er is deze week overeenstemming bereikt over de voorbereidingskosten van 6 miljoen euro. Nederland betaalt hieraan mee. De weg zou in 2012 klaar kunnen zijn. De Duitsers werken aan infrastructurele maatregelen die de economie in Noord-Duitsland de komende jaren fors moet stimuleren. De verdubbeling van de E233 vanaf Meppen, het laatste stuk van de A37 tussen Hoogeveen en Cloppenburg, is daar onderdeel van.
Sinds de oplevering van het Nederlandse deel van de snelweg tussen Zwolle en Meppen, begin vorig jaar, is al een forse toename van het vrachtverkeer op deze route tussen de Randstad en Duitsland zichtbaar. Verwacht wordt dat deze groei versnelt als de Duitse snelweg richting Bremen helemaal klaar is. Juist de Duitse overheid leek de verdubbeling van het laatste stuk van de A37 tussen Meppen en Cloppenburg te vertragen. Binnen het bedrijfsleven werden daarom al plannen ontwikkeld de weg met private middelen voor te financieren.
Volgens Hermann Wessels, hoofd van het grensoverschrijdende samenwerkingsverband Interreg in de Eems Dollard Regio, wordt de private voorfinanciering nog wel onderzocht bij de voorbereiding van de definitieve plannen voor de A37, maar wordt ook nadrukkelijk naar 'ouderwetse financiering' door alleen de overheid gekeken. "Als we de planning en het onderzoek zo snel kunnen realiseren, zou gezegd kunnen worden dat de overheid de financiële middelen versneld beschikbaar stelt", aldus Wessels.
De Duitse overheid overweegt de verdubbeling volgens Wessels mee te nemen in het conjunctuurpakket waarmee de kredietcrisis bestreden moet worden. De Duitsers willen daarvoor ook overeenstemming bereiken met Den Haag. Er staan op korte termijn gesprekken gepland. "De stedenkring Zwolle-Emsland en de gemeenten Emmen en Coevorden zijn bereid een financiële bijdrage te leveren", zegt Wessels.
De voorbereidingskosten voor de verdubbeling van de E233 tussen Meppen en Cloppenburg worden op zes miljoen euro geraamd. Drie miljoen daarvan wordt betaald met Europese subsidies. De Nederlandse staat en de deelstaat Nedersaksen willen 900.000 euro ter beschikking stellen. De Landkreisen Emsland en Cloppenburg en de Stedenband Zwolle-Emsland betalen 400.000 euro. De industrie- en handelskamers van Oldenburg en Osnabrück-Emsland betalen elk 75.000 euro.
![]()
-
- 2x2 autosnelweg
Onvoorstelbaar optimisme ...Medianieuws schreef:De weg zou in 2012 klaar kunnen zijn.
-
- autoweg
Euh, als men het geld rond heeft, zie ik dat in duitsland wel gebeuren... Daar hebben ze minder last van nimby's en groentjes die gaan mekkeren over een snelweg 50km verderop... Of ze hebben daar gewoon minder mogelijkheden om te protesteren daartegenmarcel schreef:Onvoorstelbaar optimisme ...Medianieuws schreef:De weg zou in 2012 klaar kunnen zijn.
-
- Moderator
Wellicht wordt het een Gelbe Autobahn. Die schijnen juridisch een andere status te hebben waardoor ze er makkelijker kunnen komen dan een Autobahn.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik verwacht een Gelbe Autobahn, dat is dat stuk net na de grens ook toch?
-
- 2x2 autosnelweg
Ja, dat is ook een gelbe autobahn.
Maarr.. dan krijg je een dubbel nummering, waar ze in Dld een hekel aan hebben : B402, B213 en eventueel de B72. Zal het verwisselen van borden, omnummeren van diverse wegen, e.d. (of er gewoon overheen popnagelen, zoals in NL...) net zoveel geld kosten, dan het direct aanleggen van de BAB34?
Hoe zit het dan met de Maut? Op een gelbe autobahn wordt ie niet geheft, lijkt mij ook een beetje het missen voor de inkomsten van de Staatskas. Het stuk is toch zo'n 60km.
Maarr.. dan krijg je een dubbel nummering, waar ze in Dld een hekel aan hebben : B402, B213 en eventueel de B72. Zal het verwisselen van borden, omnummeren van diverse wegen, e.d. (of er gewoon overheen popnagelen, zoals in NL...) net zoveel geld kosten, dan het direct aanleggen van de BAB34?
Hoe zit het dan met de Maut? Op een gelbe autobahn wordt ie niet geheft, lijkt mij ook een beetje het missen voor de inkomsten van de Staatskas. Het stuk is toch zo'n 60km.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x3 autosnelweg
Ja maar een Gelbe Autobahn is wel makkelijker aan te leggen. Minder (strenge) eisen en er zal minder geprotesteerd worden.
-
- 2x2 autosnelweg
Dat begrijp ik, maar nu nog geen antwoord op hoe het zit met eventuele (dubbele) nummers. Ik zal er vandaag ook geen antwoord op krijgen, maar het lijkt me niet wenselijk om een Gelbe Autobahn 402, Gelbe Autobahn 213 en een eventuele Gelbe Autobahn 72 er van te maken. Misschien een Gelbe Autobahn 78?
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x2 autosnelweg
Zulke situaties heb je wel meer, bijv. Lure-Boncourt is D438-N19-N1019.
Bovendien, daarvoor heb je nou Europanummering.
Bovendien, daarvoor heb je nou Europanummering.
-
- Moderator
Jep, ik zie het probleem ook niet zo. Als je vanaf Nieuweschans naar Bremen rijdt ga je ook over de A280-A31-A28, dit is een iets kleinere schaal dus dan zou mij 3 nummers geen probleem lijken.
-
- 2x2 autosnelweg
Een positief effect van de kredietcrisis is dat de overheden van diverse landen nu versneld in infrastructuur willen investeren. Deze weg verbreden kon nog wel eens veel lastiger zijn dan je denkt. Zo gaat de route o.a. door het dorpje Lastrup. De B213 zal daar omheen moeten worden aangelegd. 2012 is hooguit optimistisch maar niet realistisch.

De autogordel: een band voor het leven.
-
- Moderator
Volgens mij zag ik bij Lastrup al een viaduct in het veld liggen voor een rondweg. Een weg verdubbelen betekend natuurlijk niet dat het noodzakelijk overal over het bestaande tracé moet.
-
- 2x2 autosnelweg
Inderdaad. Ik zat net mijn fotoserie van de B213 nog eens door te lopen en er zijn meer plaatsen waar het niet op het bestaande trace kan. Overigens lopen de tegenstanders zich al weer warm: http://www.bi-b213.de
-
- 4x5 autosnelweg
Wil je die even op GM aanwijzen ?Chris schreef:Volgens mij zag ik bij Lastrup al een viaduct in het veld liggen
-
- 2x2 autosnelweg
Wat mij trouwens opvalt op de foto van Frits is dat de E233 niet op het verkeersbord is aangegeven.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x3 autosnelweg
Lijkt me dat je in ieder geval om de kommen heen gaat, en dat je dat misschien nog wel als eerste aan moet leggen.
-
- Moderator
Pfoe... Het is alweer een half jaar geleden dat ik er voor het laatst langs kwam. Volgens mij was het aan de westkant van Lastrup.Rene schreef:Wil je die even op GM aanwijzen ?Chris schreef:Volgens mij zag ik bij Lastrup al een viaduct in het veld liggen
Volgens mij heeft Frits er wel eens een foto van gemaakt, maar dat weet ik niet zeker... Ik in elk geval niet.
-
- 2x2 autosnelweg
Toen ik daar reed was dat nog niet zo ver. Dat is al weer even geleden. Misschien ga ik binnenkort daar nog wel een keer langs. Pak ik gelijk de nieuwe A28 bij Delmenhorst even mee want die is ook klaar.
-
- Moderator
Het is waarschijnlijk van de Ortsumgehung Lastrup. In welke vorm die er komt weet ik niet.
Deze foto vond ik in Google Earth:

Deze foto vond ik in Google Earth:

-
- 2x2 autosnelweg
Voor mij geen nieuwigheid meer, omdat ik er een paar maanden geleden overheen ben gekomen (was nog niet helemaal klaar) maar dat stuk ziet er goed uit!Frits schreef:Toen ik daar reed was dat nog niet zo ver. Dat is al weer even geleden. Misschien ga ik binnenkort daar nog wel een keer langs. Pak ik gelijk de nieuwe A28 bij Delmenhorst even mee want die is ook klaar.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- polderweggetje
Hier gibt es Informationen zur Ortsumgehung Lastrup:
http://www.strassenbau.niedersachsen.de ... 0_I5213350
Fertigstellung im Frühjahr 2010
Schöne Grüße
Henning
http://www.strassenbau.niedersachsen.de ... 0_I5213350
Fertigstellung im Frühjahr 2010
Schöne Grüße
Henning
-
- 4x3 autosnelweg
Gelukkig wordt die "Ortsumgehung" wel voorzien van ongelijkvloerse kruisingen 

-
- 4x5 autosnelweg
Ja, in Duitsland doen ze zoiets over het algemeen graag goed.
Niet zoals in Nederland, met optisch versmalde rijstrookjes en om de paar honderd meter neergeplempte verkeerspleintjes.
Niet zoals in Nederland, met optisch versmalde rijstrookjes en om de paar honderd meter neergeplempte verkeerspleintjes.
-
- 2x2 autosnelweg
Waarom doen we dat eigenlijk in Nederland. Het komt de verkeersveiligheid absoluut niet ten goede. Hetzelfde geldt voor vluchtheuvels die tot aan de rijstrook doorlopen.Rene schreef:met optisch versmalde rijstrookjes
-
- Moderator
Omdat je daar langzamer van schijnt te gaan rijden. 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x3 autosnelweg
Totdat je er aan gewend bent. Dan heb ik liever een goede streep in het midden in plaats van al die "duurzaam veilig gevaarlijk in de file" rommel.
-
- Secretaris
Euh... de rondweg om Neuenhaus is grotendeels Kraftfahrstraße, maar heeft alleen maar gelijkvloerse kruisingen. Nou ja, het belang van deze weg is weliswaar kleiner dan die van de E233, maar toch...Rene schreef:Ja, in Duitsland doen ze zoiets over het algemeen graag goed.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon