De 90 op het bord is later overgeplakt, daarom heeft de 70 geen "km".
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
Palance schreef: zo 19 nov 2023, 12:12
*stof*
<knip>
Ik kwam deze tegen op FB, de Grieks-Bulgaarse grens.
Wesso schreef: zo 19 nov 2023, 14:03 Laat niets aan duidelijkheid te wensen over. Staat er Republika Bulgaria of zoiets?
<knip>
* <blaast stof weg>
Geen idee of Wesso na 2½ jaar nog antwoord verwacht, maar ik zat op de reservebank, een beetje zoals de bard uit Asterix en Obelix; Ik las mee, maar ik kon destijds niet reageren.
Ja, op die foto, daar staat inderdaad "Republika Bâlgariya" (over transscriptie naar Latijnse letters verschillen de meningen, maar dat terzijde), maar het viel mij op dat er handschriftletters zijn gebruikt. Normaal zou je op wegwijzers in Bulgarije dezelfde drukletters gebruiken die je ook op dat witte bord erachter ziet en dan had er dit moeten staan: "Република България". Ik herinner me nog dat ik die drukletters vlot kon lezen, toen ik een half jaar in Bulgarije woonde, maar van menu's in restaurants en reclamedrukwerk kreeg ik steevast hoofdpijn, omdat de handschriftletters in het Cyrillisch schrift nogal afwijken van de drukletters in het Cyrillische alfabet. Met name de letters g/г en t/т vormen lastige struikelblokken (Zie Duitse Wikipedia). Wegwijzers naar kleine dorpjes in Bulgarije zijn lang niet altijd in 2 alfabetten, Cyrillisch/Latijns.
Wat vinden jullie: Zou Bulgarije op wegwijzers handschrift-Cyrillisch mogen gebruiken, of moeten we blij zijn dat ze meestal Cyrillische drukletters gebruiken voor wegwijzers?
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)