Alleen geef ik niets om dat gehos, dus ik ben elders in Rotterdam lekker wezen eten.
[A012] Gouda - Utrecht
Moderator: Moderatoren
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
Re: [A012] Gouda - Utrecht
Alleen geef ik niets om dat gehos, dus ik ben elders in Rotterdam lekker wezen eten.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
sven_engelen
- expressweg
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Chris
- Moderator
Rijkswaterstaat heeft nu aan aanbesteding gestart voor de A12 en A2: https://www.tenderned.nl/aankondigingen ... documentenorakel schreef: di 17 jan 2023, 17:27klopt, kwaliteit asfalt wordt ook minder., veel scheuren. Heb het idee dat de achteruitgang redelijk snel gaat. Vraag me af of deze snelheidsbeperking blijft tot in 2024...of dat het onderhoud versneld wordt. Ik had verwacht dat ze deze zomer het onderhoud zouden uitvoeren.Thom91 schreef: ma 16 jan 2023, 21:36 Op de rijbaan van Bodegraven naar Woerden over aantal kilometer sinds vandaag (?) semi-permanent 90 zo lijkt het met afgeplakte 100 borden en 90 op de matrixborden.
De uitvoeringstermijn:
Aanvang: 08/09/2023
Einde: 01/12/2024
Wellicht beginnen ze nu op de slechtste stukken dan toch al dit jaar in plaats van 2024. Maar het werk is pas 1 december 2024 gereed (dit omvat zowel de A12 als A2).
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
-
brytje008
- verkeersader
Zijn dit wegwerkzaamheden waarbij de weg meermaals wordt afgesloten of zullen er telkens rijstroken beschikbaar blijven? Lijkt mij wel toch gezien hoe druk deze weg is. Deze werkzaamheden gaan sowieso voor veel hinder zorgen.
Touren is rough so you got to be tough
-
Berrychello
- verkeersader
Vorige week donderdagavond was ook rijstrook 3 daar afgekruisd maar er waren geen werkzaamheden bezig. Google Maps gaf wel aan dat er een flitser zou staan, maar dat was niet het geval. Het meeste verkeer hield zich savonds redelijk aan die 90 viel me op.
-
Durashift
- expressweg
Moeilijke reparatie onder het aquaduct, rijbaan richting Utrecht. Wil niet vlotten.
https://nos.nl/artikel/2461701-a20-lang ... t-geslaagd(..)Volgens de ANWB zitten op de weg bij het aquaduct gaten in het wegdek. Om de gaten te dichten, was de A20 gisteren ook al de hele dag dicht. Nadat de weg vervolgens vannacht was opgengegaan, is de A20 vanochtend om 07.30 uur weer afgesloten.
Een woordvoerder van Rijkswaterstaat laat aan Omroep West weten dat de werkzaamheden tot nu toe niet het gewenste effect hadden. De weg blijft daarom langer dicht, naar verwachting nog tot zeker 01.00 uur vannacht.(..)
-
Piles
- autoweg
-
Durashift
- expressweg
Schade moet hier ergens zijn, anders moeten ze zeggen dat de schade op het dijklichaam zit dat de boog van de A20 naar de A12 behelst, vind ik.
https://www.google.nl/maps/@52.0243462, ... 384!8i8192
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Het is vlak voor de uitvoegstrook naar Gouda. Er is maar één rijstrook open en verkeer vanaf de A20 zou dan over afgesloten rijstroken moeten rijden. Daarom is de A20 vanaf Moordrecht dicht.

-
Piles
- autoweg
Ah excuus, ik had het A20 aquaduct in mn hoofd door de berichten idd...Durashift schreef: zo 29 jan 2023, 22:11ja, dat zegt men, A20. Maar, het is het aquaduct bij Gouda. Ligt, wat mij betreft, in de A12.
-
Durashift
- expressweg
-
NWH
- verkeersader
Gisterenavond zijn er een aantal herstelwerkzaamheden uitgevoerd op het stuk tussen Bodegraven en Woerden op rijstrook 1 en 2. Het wegdek is weer iets gladder/beter vanwege een nieuwe lap asfalt maar op sommige stukken zitten nog steeds (of alweer) scheuren en hoogteverschil.
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -
-
brytje008
- verkeersader
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
Gezien de ondergrond blijft het pleisters plakken.
Morgen is er iets verderop weer een nieuwe verzakking.
Morgen is er iets verderop weer een nieuwe verzakking.
-
Durashift
- expressweg
Gistermorgen hoorde ik wel een melding van een file door een spoedreparatie aan het wegdek bij Woerden.
-
Durashift
- expressweg
Men is vannacht bezig op rijstrook 3. Bovenlaag eraf frezen, zag ik rond 22 uur. Op rijstrook 1 en 2 ligt het er prima bij, zo op het oog en in gevoel bij 70 km/h.
-
Autostrada
- autoweg
Volgende maand wordt er (als alles volgens plan verloopt) gewerkt aan het vervangen van het wegdek op de A12 tussen Gouda en Utrecht.
De weg is een aantal nachten dicht, alsmede een heel weekend.
Details over de verwachte afsluitingen staan hier; edit: de werkzaamheden zijn veel omvangrijker dan eerder aangekondigd, met veel afsluitingen.
Zie https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... -juni-2024
Edit: in de regio Nieuwegein zijn reclame borden rondom lantaarnpalen geplaatst met daarop een tekst in de trant van “groot onderhoud A12 - voorkom overlast - werk thuis”
Behoorlijke focus op de communicatie dus.
De weg is een aantal nachten dicht, alsmede een heel weekend.
Details over de verwachte afsluitingen staan hier; edit: de werkzaamheden zijn veel omvangrijker dan eerder aangekondigd, met veel afsluitingen.
Zie https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... -juni-2024
Edit: in de regio Nieuwegein zijn reclame borden rondom lantaarnpalen geplaatst met daarop een tekst in de trant van “groot onderhoud A12 - voorkom overlast - werk thuis”
Behoorlijke focus op de communicatie dus.
-
Chris
- Moderator
Volledig persbericht: https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... -juni-2024Rijkswaterstaat schreef:A12: kans op langste file ooit van Den Haag naar Utrecht; maandag 3 juni 2024
Zondag 2 juni 2024 start Rijkswaterstaat om 22.00 uur met de werkzaamheden aan de A12 van Moordrecht tot knooppunt Oudenrijn die de hele maand juni duren. Dit betekent dat vanaf maandag 3 juni overdag 2 rijstroken minder beschikbaar zijn op de A12 van Nieuwerbrug tot De Meern.
We verwachten daarom enorme hinder op dit traject. Normaal gesproken is deze weg al erg druk, nu met de afsluitingen en de gehalveerde capaciteit doordeweeks overdag kunnen de files tot aan Den Haag oplopen.
‘Als weggebruikers deze boodschap niet horen en hun reisgedrag niet aanpassen, kan dit zomaar de ergste file ooit op de A12 worden,’ aldus omgevingsmanager Leonie de Vries. De afgelopen tijd drukten we weggebruikers dan ook op het hart om in juni de A12 te mijden of anders te reizen.
Weggebruikers die toch per se de weg op moeten, doen er verstandig aan om voor de beste omleidingsroutes op navigatie te rijden. Al zullen de omleidingsroutes ook erg druk zijn.
Werk thuis, reis anders of op navigatie
Verkeershinder bij deze werkzaamheden is onvermijdelijk. Maar groot onderhoud is hard nodig op deze weg om ongeplande en onvoorziene hinder straks, bijvoorbeeld in de winterperiode, te voorkomen. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken werken we vooral in het weekend.
Het advies aan weggebruikers is om als het mogelijk is tijdens de werkzaamheden geen gebruik te maken van de A12, thuis te werken, samen te reizen of anders te reizen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van het openbaar vervoer of de fiets. De navigatiesystemen zijn aangepast en leiden ook naar de meest gunstige omleidingsroutes.
-
brytje008
- verkeersader
-
Chris
- Moderator
Zeker de eerste maandag zullen veel mensen er overvallen worden.
Men overschat volgens mij enorm het bereik van sociale media voor dit soort doeleinden. Alleen geïnteresseerden volgen dat en een groot deel van de mensen volgt niet of nauwelijks het nieuws. De nieuwscyclus is ook zo snel dat zo'n bericht - of welk bericht dan ook - snel ondergesneeuwd raakt.
Tekstkarren langs de weg (of DRIPs) zijn denk ik nog het meest effectief.
Daar komt bij dat er enorm veel afsluitingen zijn. In de regio Rotterdam is bijna elk weekend wel een stuk autosnelweg afgesloten met grote verkeershinder voor de regio.
Men overschat volgens mij enorm het bereik van sociale media voor dit soort doeleinden. Alleen geïnteresseerden volgen dat en een groot deel van de mensen volgt niet of nauwelijks het nieuws. De nieuwscyclus is ook zo snel dat zo'n bericht - of welk bericht dan ook - snel ondergesneeuwd raakt.
Tekstkarren langs de weg (of DRIPs) zijn denk ik nog het meest effectief.
Daar komt bij dat er enorm veel afsluitingen zijn. In de regio Rotterdam is bijna elk weekend wel een stuk autosnelweg afgesloten met grote verkeershinder voor de regio.
-
Autostrada
- autoweg
Het heeft hier in de regio Nieuwegein zelfs op reclameborden gestaan… Op de voetbal hoor ik er ook mensen over. En op mijn werk ook. We gaan het zien maandag!
-
Autostrada
- autoweg
De werkzaamheden tussen Gouda en Utrecht zijn begonnen; met een versmalling van 4 naar 2 rijstroken.
Zondag avond 21h staat er al een kleine 3 kilometer file voor Nieuwerbrug…
Zondag avond 21h staat er al een kleine 3 kilometer file voor Nieuwerbrug…
-
Autostrada
- autoweg
De vertraging Gouda > Utrecht is inmiddels meer dan een half uur, de “echte” spits moet nog op gang komen. Daarnaast is dit een maandag, daar staat tegenover dat het wel de eerste dag is.
Als ik op Google Maps kijk zie ik dat er ook weer aardig wat binnendoor geslopen wordt, onder andere via de N228, N420 en N210.
Als ik op Google Maps kijk zie ik dat er ook weer aardig wat binnendoor geslopen wordt, onder andere via de N228, N420 en N210.
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
Inmiddels is de vertraging opgelopen tot een uur.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Ik denk dat niet. Als je slechts 1% van de weggebruikers bereikt, hebben die het er allemaal over bij het koffiezetapparaat en bereik je indirect met gemakt het 10- 20-voudige.Chris schreef: do 30 mei 2024, 21:07Men overschat volgens mij enorm het bereik van sociale media voor dit soort doeleinden. Alleen geïnteresseerden volgen dat en een groot deel van de mensen volgt niet of nauwelijks het nieuws. De nieuwscyclus is ook zo snel dat zo'n bericht - of welk bericht dan ook - snel ondergesneeuwd raakt.
Op de A7 bij Purmerend zag je dat er enorm veel mensen uit de auto zijn gestapt. Gedegen communicatie (in welke vorm dan ook) heeft dus gigantisch veel effect.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Maar meer dan dat is het nooit geworden. De file houdt wel langer aan. Het spitsuur is voorbij, maar op de A12 staat nog steeds 12 kilometer file met een half uur vertraging.
-
kees
- expressweg
En wat is het uistralingseffect naar andere snelwegen?
In najaar werd de A12 in westelijke richting helemaal afgesloten en toen was het uitstraaleffect naar de A15 (omleidingsroute) en de A59 (wegdrukeffect) enorm. Hoe was dat vanochtend?
In najaar werd de A12 in westelijke richting helemaal afgesloten en toen was het uitstraaleffect naar de A15 (omleidingsroute) en de A59 (wegdrukeffect) enorm. Hoe was dat vanochtend?
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
-
Wilfredjeuh
- woonerf
Als vertegenwoordiger maak ik veel snelwegkilometers. Ons kantoor is gevestigd in Ede, dus mijn normale reis loopt vanaf Alphen aan den Rijn over deze route. Ik heb aangegeven de komende tijd niet naar kantoor te komen. A.s. donderdag is er echter een vergadering waar ik bij aanwezig dien te zijn, dus dan ontkom ik er niet aan.
Vandaag heb ik een klant bezocht in Waalwijk. Op de terugweg de A12 in tegengestelde richting gereden rond 14.30 uur. Hierbij zag ik dat het vanaf Woerden redelijk doorreed. De oprit vanuit Woerden gaf veel stagnatie op zowel de oprit als op de hoofdrijbaan. Juist op dit punt werd nu ook fysiek gewerkt. Daarnaast was ook de Parallelweg vanaf Nieuwerbrug (N420) helemaal vol Woerden in. Als dit al gaande is op een 'rustig' tijdstip overdag, wil ik niet weten hoe de avondspits gaat verlopen. Ik denk dat ik donderdag via Nieuwkoop en Woerdense Verlaat richting de A2 ga rijden.
Vandaag heb ik een klant bezocht in Waalwijk. Op de terugweg de A12 in tegengestelde richting gereden rond 14.30 uur. Hierbij zag ik dat het vanaf Woerden redelijk doorreed. De oprit vanuit Woerden gaf veel stagnatie op zowel de oprit als op de hoofdrijbaan. Juist op dit punt werd nu ook fysiek gewerkt. Daarnaast was ook de Parallelweg vanaf Nieuwerbrug (N420) helemaal vol Woerden in. Als dit al gaande is op een 'rustig' tijdstip overdag, wil ik niet weten hoe de avondspits gaat verlopen. Ik denk dat ik donderdag via Nieuwkoop en Woerdense Verlaat richting de A2 ga rijden.