A59 bij waalwijk voortaan autosnelweg

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 14 jul 2005, 11:18

Snelheidscontroles bij scholen moeten door de locale politiekorpsen worden uitgevoerd en niet door het KLPD. Volgens mij zit daar wel een verschil in. Sommige gemeenten investeren er meer in dan anderen, maar ja. Je kunt moeilijk vanuit Den Haag gaan aansturen. Zelfs het Min. van Onderwijs weet niet eens waar alle basisscholen staan :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Palance
4x5 autosnelweg

Snelle automobilist ontsnapt aan politie

Bericht door Palance » do 14 jul 2005, 12:25

Dat moeten de korpsen wel de overtreders bij kunnen houden :-(
nu.nl, 13-07-05 schreef: Snelle automobilist ontsnapt aan politie

LELYSTAD - Een nog onbekende automobilist heeft woensdag in Lelystad succesvol de politie afgeschud. Agenten betrapten de man op te hard rijden, maar de bestuurder weigerde te stoppen.

Na een achtervolging met snelheden van 170 kilometer per uur door de bebouwde kom van Lelystad, ontsnapte de bestuurder uiteindelijk te voet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

kees
expressweg

Bericht door kees » do 14 jul 2005, 12:26

We zijn nu wel heel erg :offtopic:

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 14 jul 2005, 15:44

René schreef:Ik rij ook nooit te hard. Ik rij alleen vlotjes door, conform de taal van de weg. Daarbij blijf ik altijd binnen de grenzen van wat redelijkerwijs nog veilig is.
Standaard-kutsmoes van notoire hardrijders...
:kots:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » do 14 jul 2005, 16:22

harry schreef:Standaard-kutsmoes van notoire hardrijders...
Tja, ik kan er dan ook niet echt over meepraten. Want ondanks die vlotte rijstijl ben ik nog nooit voor snelheid aan de kant gezet. Ook de brievenbus blijft opvallend leeg als het gaat om fanmail uit Leeuarden.

Kortom: als je dàn al meteen voor een notoire hardrijder wordt uitgemaakt... :roll:

kees
expressweg

Bericht door kees » do 14 jul 2005, 23:02

René schreef:
harry schreef:Standaard-kutsmoes van notoire hardrijders...
Tja, ik kan er dan ook niet echt over meepraten. Want ondanks die vlotte rijstijl ben ik nog nooit voor snelheid aan de kant gezet. Ook de brievenbus blijft opvallend leeg als het gaat om fanmail uit Leeuarden.

Kortom: als je dàn al meteen voor een notoire hardrijder wordt uitgemaakt... :roll:
Ik denk dat de reactie meer met je schrijfstijl dan met je rijstijl te maken heeft. Oftewel, het gaat er niet direct om hoe je rijdt, maar hoe je het beschrijft.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 18 jul 2005, 18:39

René schreef:Tja, ik kan er dan ook niet echt over meepraten. Want ondanks die vlotte rijstijl ben ik nog nooit voor snelheid aan de kant gezet. Ook de brievenbus blijft opvallend leeg als het gaat om fanmail uit Leeuarden.

Strikt genomen zei ik niet dat je een notoire hardrijder bent. Alleen dat je dezelfde smoes gebruikt.
Dat je niet zo vaak bekeurd wordt kan liggen aan het toeval, of aan het feit dat je weet waar de camera's staan, of het feit dat je niet zo veel rijdt.
Maar het kan inderdaad ook zijn dat je in de praktijk netter (en minder vlot) rijdt dan jouw oorspronkelijke tekst doet vermoeden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.