En dan te bedenken dat ik nog geen 20% hier post van wat ik allemaal op de foto zet.

Voor de liefhebbers.
Moderator: Moderatoren
En dan te bedenken dat ik nog geen 20% hier post van wat ik allemaal op de foto zet.
AangepastSnelwegfreak schreef: ↑ma 20 mar 2023, 10:03 Je plaatst een linkje uit Tilburg met een RVV 1990 bord...![]()
Dat is deze:
Dat is deze:
Coen Tunnel schreef: ↑zo 05 apr 2020, 22:48 Vandaag was ik weer in die buurt, nu om te wandelen op het Melkwegpad en Bospad (gisteren reed ik er wel rond, maar was het wat kouder, wel even gekeken of het wandelpad open was). Dit bordje 'voetpad' staat aan het begin van het Melkwegpad, komende vanaf de parkeerplaats bij het Herinneringscentrum. Niet helemaal RVV 1966, wel oud. Het bordje dateert vermoedelijk van rond 1970 (misschien al eind jaren '60), toen het verharde thematische wandelpad Melkwegpad werd geopend (het oudste bericht dat ik kan vinden over het pad is van 1971). Het Bospad, waarmee je in combinatie met het Melkwegpad een rondje kan lopen over een andere route, werd in 1974 geopend. Samen is het 4 km, of iets langer met het lusje erbij naar Kamp Westerbork (dan komt het op iets meer dan 5 km). De thematische vitrines met diorama's langs het Bospad zijn helaas verwijderd, het is nu een gewone wandelroute; het Melkwegpad heeft nog wel de oude vitrines van midden jaren '80 met diorama's en informatie over het melkwegstelsel en de radiotelescopen, alsmede nieuwere borden die alle planeten aangeven, deze bevatten niet heel veel informatie. Doordat beide paden verhard zijn kun je hier makkelijk en zonder vieze schoenen te krijgen een mooie wandeling maken door het bos.
![]()
De Zwarte Dennen bij Punthorst (Boswachterij Staphorst) was tot een paar jaar terug een hotspot met heel veel borden 60 in een laaggeplaatste uitvoering, maar op de meest recente Streetviewbeelden kan ik enkel deze twee nog vinden. De rest is vervangen toen de fietspaden en de Vijverweg opgeknapt zijn. Dat is nog niet zo heel lang geleden, rond die tijd is ook het B-weg-bord dat bij Punthorst stond gesneuveld, en dat was wel een zeldzame.:Rein schreef: ↑ma 20 mar 2023, 14:43Niet superzeldzaam, maar zeldzaam genoeg om even voor te stoppen voor een foto.
Ik heb er nu 94 op de foto staan en dat is bijvoorbeeld een stuk minder dan bord 6 (voorrangsweg), bord 13 (eenrichtingsverkeer) of 101a (doodlopende weg) waar ik er respectievelijk 233, 206 en 270 van op de foto heb staan. Maar echt zeldzaam is dat bord 60 dus niet, echt zeldzaam vind ik het pas worden wanneer er nog maximaal een stuk of twintig in Nederland staan.
Ach ja, ik had die niet helemaal goed in mijn administratie staan.Afrit13 schreef: ↑ma 20 mar 2023, 17:04
Deze in Amersfoort had je ook toch?
https://www.google.com/maps/@52.1387233 ... 384!8i8192
Hé die kende ik nog niet. Ik ben twee jaar terug op 100m van dat bord geweest, maar net niet in die straat. Moet ik toch weer ooit die kant op.Coen Tunnel schreef: ↑ma 20 mar 2023, 17:32 In Rolde is dit bord onverplicht voetpad te vinden: https://www.google.nl/maps/@52.9865572, ... 384!8i8192
Bij Punthorst ben ik in 2018 geweest, maar meer dan een paar bordjes 60 trof ik daar toen niet (meer) aan. Maar ik ben niet van de hoofdweg afgeweest, dus wellicht dat er langs zijwegen nog borden te vinden waren.Coen Tunnel schreef: ↑ma 20 mar 2023, 17:32 De Zwarte Dennen bij Punthorst (Boswachterij Staphorst) was tot een paar jaar terug een hotspot met heel veel borden 60 in een laaggeplaatste uitvoering, maar op de meest recente Streetviewbeelden kan ik enkel deze twee nog vinden. De rest is vervangen toen de fietspaden en de Vijverweg opgeknapt zijn. Dat is nog niet zo heel lang geleden, rond die tijd is ook het B-weg-bord dat bij Punthorst stond gesneuveld, en dat was wel een zeldzame.
Ik ben daar in maart 2021 geweest en heb toen rond het Asserbos vijf bordjes 60 op de foto gezet, dus inderdaad ook wel een hot spot voor dit soort bordjes.Coen Tunnel schreef: ↑ma 20 mar 2023, 17:32 Ook in het Asserbos in Assen, waar tig onverharde paden zijn, zijn ze nog steeds wel te vinden. Ik kan er vier op Streetview vinden, maar er staan er volgens mij ook nog wel wat bij de paden die aansluiten op de Roldertorenlaan en Rode Heklaan (beiden verplichte fietspaden):
Gisteren op de foto gezet.mavas schreef: ↑za 19 nov 2022, 10:51 Had je dit oude rijstrokenbord in Haarlem al?
https://www.google.nl/maps/@52.3799706, ... 384!8i8192
Als je het aantal van die Voetpad-borden significant wil vergoten, in Well staan er in ieder geval drie:
Dat is wel apart ja. Heel soms kom je dat tegen en ik snap daar nooit zoveel van. Maar wel leuk om te ontdekken.030 schreef: ↑zo 26 mar 2023, 21:16 Ben geen expert, maar volgens mij is dit ook een RVV 1966 op de Uithof:
https://goo.gl/maps/rC3mRYSLBK2vvGYq6
Niet een heel bijzonder bord, wel bijzonder dat er op de streetview uit 2010 een nieuw bord stond, die vervolgens is vervangen door dit oude exemplaar.
Twintig meter verderop (bij dat verkeerslicht) staat er nog eentje (en die komt heel wat minder voor030 schreef: ↑zo 26 mar 2023, 21:16 Voor de volledigheid nog eentje in Utrecht:
https://goo.gl/maps/gaXib1C3chsCtgis6
Die staat op dat oude Prorail terrein neem ik aan? Daar in de buurt hangen ook nog oude RVV 1966 en WVR 1950 borden (als ze niet recent zijn weggehaald).