Klopt, alleen kan je met StreetView niet echt dichtbij komen. Was die reeds bekend?
Het afgelopen half jaar heb ik wederom vele RVV 1966 borden gefotografeerd, waaronder ook enkele van deze borden 20 (o.a. in Diepenheim en Lutterzand) en borden 17a (o.a. in Hertme en Holten). Ik heb echter niet veel zin om alles hier te posten, daar moet ik te veel voor editen, en ik weet niet zeker of enkele van die reeds bekend zijn.
Het schijnt dat op en rondom de Deurninger- en Vliegveldstraat nabij Deurningen een klein RVV 1966 paradijs moet zijn, ik ga daar maar eens een keer kijken.
keokiracer schreef: za 31 mei 2025, 16:30In dit zijweggetje staat verderop aan de rechterkant bij een stel garageboxen een bord 13, ongeveer hierzo. Half jaar geleden zelf gespot.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Toen ik vanavond toevallig wat rond reed rond Schiphol viel mijn oog opeens op een RVV 1966 bord 46a in een parkeergarage. Ik ben even gaan kijken en vond in de gauwigheid nog tien RVV 1966 bordjes (waarbij ik de borden 12 niet meetel). Een mooie toevallige vondst.
Edit: een dag later was ik nog een keer toevallig in de buurt en heb aan de andere kant van dezelfde garage nog eens negen RVV 1966 borden gevonden. In totaal hangen daar negen borden 13, twee borden 16, vier borden 46a en vijf borden 46b.
Die pijl leek mij ook erg RVV1966 achtig. Staat niet in de officiële lijst, maar lijkt het meest op een 99 met extra pijl. Ik zie nu in de verzameling van Rein een aantal gelijksoortige borden dus het is inderdaad RVV 1966
Thom schreef: zo 07 aug 2022, 1:13
Was deze lichtbak van bord 90 in Koog aan de Zaan al bekend?
Vandaag was ik in de buurt om de lichtbak op de foto te zetten. Bij het inlopen van de straat was ik even bang dat hij weg was omdat de straat heringericht is, maar niets is minder waar. Hij is zelfs opnieuw geverfd!
Tweemaal bord 109 aan de N277 bij Sevenum. Eentje op 1000 meter en eentje op 200 meter afstand.
Misschien is het mijn relatieve onkunde, maar dit lijkt op het eerste oog een RVV 1990-bord met daarop een RVV 1966-bord.
Werden deze pijlen en omranding misschien aan het eind van het RVV 1966-tijdperk al gebruikt?
Dat soort pijlen werden op bewegwijzering al in de jaren '80 of wellicht al in de tweede helft van de jaren '70 gebruikt. Dit is een wegwijzer met daarop een verkeersbord. Ik schat ergens uit de jaren '80.
Ter vergelijking, een foto van een wegwijzer uit begin jaren '80:
De hartkoppijl is tweede helft jaren '60 al geïntroduceerd op de Nederlandse bewegwijzering. Eerst vooral langs de rijkswegen, vanaf midden jaren '70 overal.
Moeilijk te zien op Street View, maar ik zag laatst ook nog een parkeerverbodsbord bij VZP Bloemheuvel langs de A12. Ik kan niet zien welk bord dit exact is, misschien 54c vanwege de dubbele regel tekst aan de onderzijde.
https://maps.app.goo.gl/JzBMJVbY4APw5nmQ7?g_st=ac
Was deze al bekend? Een rechthoekig wit bord met verboden voor fietsers en honden naast elkaar in RVV1966 uitvoering. Staan op dat terrein ook de nodige nieuwere varianten.