Bebording RVV 1966

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
JuwaA35
dorpsstraat
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12 feb 2024, 17:18
Locatie: Twente

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JuwaA35 »

^^ Klopt, alleen kan je met StreetView niet echt dichtbij komen. Was die reeds bekend?

Het afgelopen half jaar heb ik wederom vele RVV 1966 borden gefotografeerd, waaronder ook enkele van deze borden 20 (o.a. in Diepenheim en Lutterzand) en borden 17a (o.a. in Hertme en Holten). Ik heb echter niet veel zin om alles hier te posten, daar moet ik te veel voor editen, en ik weet niet zeker of enkele van die reeds bekend zijn.
Het schijnt dat op en rondom de Deurninger- en Vliegveldstraat nabij Deurningen een klein RVV 1966 paradijs moet zijn, ik ga daar maar eens een keer kijken.
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door keokiracer »

De vangst van een ritje van vanochtend:
keokiracer schreef: za 31 mei 2025, 16:30 57c en 58c in Oud Gastel. Alleen gespot via SV. SV mei 2024.
AfbeeldingRVV 1966 Bord 57c Dreef, Oud Gastel by keokiracer, on Flickr

AfbeeldingRVV 1966 Bord 58c Dreef, Oud Gastel by keokiracer, on Flickr
keokiracer schreef: za 31 mei 2025, 16:30Nog een 57c (van verder weg te zien op nieuwere beelden uit mei 2024)
AfbeeldingRVV 1966 Bord 57c Het Hof, Oud Gastel by keokiracer, on Flickr
keokiracer schreef: za 31 mei 2025, 16:30In dit zijweggetje staat verderop aan de rechterkant bij een stel garageboxen een bord 13, ongeveer hierzo. Half jaar geleden zelf gespot.
AfbeeldingRVV 1966 Bord 13 in zijpad Oudendijk, Oud Gastel by keokiracer, on Flickr

De 101a staat ook op de foto, maar de post is al lang genoeg.

Een dubbel bord 17a aan de carpoolplaats Oudenbosch, al is de locatie technisch gezien in Oud Gastel
AfbeeldingRVV 1966 Bord 17a Holstraat, Oud Gastel ("Carpoolplaats Oudenbosch") 2/2 by keokiracer, on Flickr

AfbeeldingRVV 1966 Bord 17a Holstraat, Oud Gastel ("Carpoolplaats Oudenbosch") 1/2 by keokiracer, on Flickr

Bord 58a bij de afrit Standdaarbuiten vanuit Roosendaal
AfbeeldingRVV 1966 Bord 58a A17 Li 12,5 afrit Standdaarbuiten vanuit Rossendaal by keokiracer, on Flickr

Bord 83 in Willemstad, nabij de Volkerakbrug
AfbeeldingRVV 1966 Bord 83 Hellegatsweg, Willemstad by keokiracer, on Flickr



edit: Stampersgat = Standdaarbuiten. Oepsie.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door keokiracer »

Deze was ik totaal niet vergeten om te posten :shutup: :lol:

Tweemaal bord 100 aan de Kruislandseweg in Oud Gastel. In beide richtingen voor het kruispunt met de Kerkstraat.
AfbeeldingRVV 1966 Bord 100 Kruislandseweg, Oud Gastel by keokiracer, on Flickr

AfbeeldingRVV 1966 Bord 100 Kruislandseweg, Oud Gastel by keokiracer, on Flickr
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11331
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Rein »

Toen ik vanavond toevallig :dyn_hyp: wat rond reed rond Schiphol viel mijn oog opeens op een RVV 1966 bord 46a in een parkeergarage. Ik ben even gaan kijken en vond in de gauwigheid nog tien RVV 1966 bordjes (waarbij ik de borden 12 niet meetel). Een mooie toevallige vondst.

Edit: een dag later was ik nog een keer toevallig in de buurt en heb aan de andere kant van dezelfde garage nog eens negen RVV 1966 borden gevonden. In totaal hangen daar negen borden 13, twee borden 16, vier borden 46a en vijf borden 46b.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door keokiracer »

Is dit bord op VZP Scheiwijk RVV 1966?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Thom »

In 2017 is dit bord 16 geplaatst als vervanging van een :D2: in Best.
https://maps.app.goo.gl/bvzgGrMrbw6EA9tEA
Teetje
verkeersader
Berichten: 959
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Teetje »

keokiracer schreef: di 01 jul 2025, 14:41 Is dit bord op VZP Scheiwijk RVV 1966?
Zo naar die pijlvorm kijkend zeg ik ja.
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door keokiracer »

Die pijl leek mij ook erg RVV1966 achtig. Staat niet in de officiële lijst, maar lijkt het meest op een 99 met extra pijl. Ik zie nu in de verzameling van Rein een aantal gelijksoortige borden dus het is inderdaad RVV 1966 :top:

Afbeelding
RVV 1966 bord 99 A27, Verzorgingsplaats Scheiwijk by keokiracer, on Flickr
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Thom »

Thom schreef: zo 07 aug 2022, 1:13 Was deze lichtbak van bord 90 in Koog aan de Zaan al bekend?
Vandaag was ik in de buurt om de lichtbak op de foto te zetten. Bij het inlopen van de straat was ik even bang dat hij weg was omdat de straat heringericht is, maar niets is minder waar. Hij is zelfs opnieuw geverfd!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door keokiracer »

Tweemaal bord 109 aan de N277 bij Sevenum. Eentje op 1000 meter en eentje op 200 meter afstand.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Chris079
verkeersader
Berichten: 655
Lid geworden op: ma 22 aug 2011, 12:49

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Chris079 »

caertandes
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 08 mei 2025, 14:53

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door caertandes »

Misschien is het mijn relatieve onkunde, maar dit lijkt op het eerste oog een RVV 1990-bord met daarop een RVV 1966-bord.
Werden deze pijlen en omranding misschien aan het eind van het RVV 1966-tijdperk al gebruikt?

https://www.google.com/maps/@52.289285, ... FQAw%3D%3D
Tot de dood ons scheidt of de schijt ons doodt
Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 33762
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Coen Tunnel »

Dat soort pijlen werden op bewegwijzering al in de jaren '80 of wellicht al in de tweede helft van de jaren '70 gebruikt. Dit is een wegwijzer met daarop een verkeersbord. Ik schat ergens uit de jaren '80.

Ter vergelijking, een foto van een wegwijzer uit begin jaren '80:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18713
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Snelwegfreak »

De hartkoppijl is tweede helft jaren '60 al geïntroduceerd op de Nederlandse bewegwijzering. Eerst vooral langs de rijkswegen, vanaf midden jaren '70 overal.
Enne gojje mins blieft altied leave.
djiwie
stadsweg
Berichten: 460
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door djiwie »

Was dit campingbordje met maar liefst 2 pijlen op het Velperplein in Arnhem al bekend?
https://maps.app.goo.gl/8zHApESjTEQgeY4o6
Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 33762
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Coen Tunnel »

^^ Ja, die is bekend. Er staan in en om Arnhem nog best veel van dat soort borden. Die twee pijlen zijn natuurlijk wel opvallend.
djiwie
stadsweg
Berichten: 460
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door djiwie »

Ja, klopt, zag er inderdaad veel hangen, deze leek bijzonder en hing ook wat verdekt achter een ander bord.

In Utrecht ken ik alleen deze: https://maps.app.goo.gl/PPyqup2epfqjYLKC8 en ietsje terug dit dubbele bord (voor hetzelfde hotel/restaurant): https://maps.app.goo.gl/eKTzea8hSCrPZUbt5
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32772
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Palance »

Brielle

Afbeelding

Het is dit bord langs de N218> https://maps.app.goo.gl/uDuW4tgjpwtHJw5n8
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Kaasdrager
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 apr 2021, 13:34

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Kaasdrager »

Afbeelding

Vandaag gespot in Baarn, aan de Kerkstraat. Ik zag m nog niet terug in dit topic. Onderbordje is dan wel weer nieuw.

https://maps.app.goo.gl/8yYFgc2AkK6VvZhP9?g_st=ac
Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Gaiajohan »

Een 99 in Panheel
Afbeelding

Hier: https://maps.app.goo.gl/jwxqVQTBqz53bod57

//edit: de andere ingang van deze P heeft dezelfde combi:
https://maps.app.goo.gl/HwW9zrm48z1wJ2C48
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door keokiracer »

Tweemaal bord 54d (parkeerverbod wegens laad- en loshaven) in Veldhoven:
https://www.google.com/maps/@51.4123297 ... FQAw%3D%3D
https://www.google.com/maps/@51.4094082 ... FQAw%3D%3D
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
JanVerhoeven
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: wo 31 jan 2024, 18:49

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JanVerhoeven »

Bord 90 op het 1e Strausspad, Den Haag Loosduinen

Afbeelding

Google Maps (geen SV), het staat ter hoogte van het kinderverkeerspleintje.
Kaasdrager
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 apr 2021, 13:34

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Kaasdrager »

Moeilijk te zien op Street View, maar ik zag laatst ook nog een parkeerverbodsbord bij VZP Bloemheuvel langs de A12. Ik kan niet zien welk bord dit exact is, misschien 54c vanwege de dubbele regel tekst aan de onderzijde.

https://maps.app.goo.gl/sxJQ3ncufYxsDX8N8
Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Thom »

^^ op hetzelfde terrein staan deze borden, volgens mij ook RVV66?

https://maps.app.goo.gl/zyUDJungZaM1Aae57

https://maps.app.goo.gl/388PcEBEFdxXdaGy9
Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 33762
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Coen Tunnel »

Wel oud en uit dezelfde periode en met dezelfde symbolen, maar niet specifiek als verkeersbord gedefinieerd in het RVV 1966.
Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15697
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Via »

https://maps.app.goo.gl/JzBMJVbY4APw5nmQ7?g_st=ac
Was deze al bekend? Een rechthoekig wit bord met verboden voor fietsers en honden naast elkaar in RVV1966 uitvoering. Staan op dat terrein ook de nodige nieuwere varianten.
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8316
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Wesso »

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8316
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Wesso »

Vandaag nog wat gezien bij winkelcentrum Kronenburg in Arnhem.

Mooi bord 100, eerder al genoemd:
https://maps.app.goo.gl/tLcowG1xudhy5eaM9?g_st=ac

Bord 10:
https://maps.app.goo.gl/kTirr5x6232ogozK7?g_st=ac

Bord 13 (geen Streetview, alleen locatie):
https://maps.app.goo.gl/Dyq23sCA4aoLDTd59

Bord 34 zou er ook nog kunnen zijn:
https://maps.app.goo.gl/u3CDcL4rx2R1TvfL9?g_st=ac
Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Thom »

Wesso schreef: ma 22 sep 2025, 21:28 Bord 13 (geen Streetview, alleen locatie):
https://maps.app.goo.gl/Dyq23sCA4aoLDTd59
Streetview: https://maps.app.goo.gl/UhnBhiVdn4LpCS157
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11331
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Rein »

^^

Close-up :D

Afbeelding
Wesso schreef: ma 22 sep 2025, 21:28 Vandaag nog wat gezien bij winkelcentrum Kronenburg in Arnhem.
Er staan nog heel wat meer RVV 1966 borden in die buurt hoor, zoals meerdere 54's en borden 90.

Afbeelding

Afbeelding