Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".
Moderator: Moderatoren
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355 Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer
Bericht
door Rein » di 12 mei 2026, 8:16
Ger81 schreef: ma 11 mei 2026, 23:18
Dit lijkt op links een 17a...
...maar is deze vrachtwagen dat wel?
Die vrachtwagen is zeker geen bord 17a, maar een RVV 1990 bord C7.
Een RVV 1966 bord 17a ziet er zo uit:
Persoonlijk vind ik de borden 17a een beetje lelijke / mislukte borden en totaal niet passend bij andere RVV 1966 borden, maar het is zoals het is.
Sibren
verkeersader
Berichten: 714 Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen
Bericht
door Sibren » di 12 mei 2026, 9:50
De
ziet er waarschijnlijk wat vreemd uit omdat het raam van de vrachtwagen niet is uitgesneden.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
GuteFahrt
2x3 autosnelweg
Berichten: 7594 Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Bericht
door GuteFahrt » zo 17 mei 2026, 23:56
Jammer van de sticker, maar deze zie je denk ik ook niet heel vaak meer? Of valt dat nog mee...
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355 Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer
Bericht
door Rein » ma 18 mei 2026, 8:21
Ze zijn her en der nog wel te vinden, ook omdat ze redelijk lijken op de RVV 1990 variant.
GuteFahrt
2x3 autosnelweg
Berichten: 7594 Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Bericht
door GuteFahrt » wo 20 mei 2026, 14:06
Oké. Is dat net zo met
P borden ?
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355 Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer
Bericht
door Rein » wo 20 mei 2026, 20:21
Wesso schreef: ma 20 mar 2023, 19:09
Het Edese Bos (oost) en de Eder Heide is ook een aardige hotspot van borden 60. Ik kwam er laatst nog een tegen aan het begin van de Kreelseweg, waar je het bos ingaat.
Sinds kort heb ik een fietsendrager voor achter mijn auto en kon ik eindelijk naar deze borden (waarvan een paar een behoorlijk eind van de doorgaande weg afliggen) op zoek.
Het was leuk even om in dit gebied te fietsen en in totaal heb ik vijf borden 60 op de foto gezet (hoewel ik eentje ervan al eerder op de foto had gezet).
Tevens in de buurt nog dit bord 1 aangetroffen.
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319 Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Bericht
door Wesso » wo 20 mei 2026, 21:19
Goh, ik ben al vaker langs dat snelheidsbord gereden maar het is me nooit opgevallen. Er staan best wat bomen en verkeersborden voor.
https://maps.app.goo.gl/z7XWpdG2xUKca2Dj6
CornMaze
woonerf
Berichten: 58 Lid geworden op: wo 17 dec 2014, 16:54
Bericht
door CornMaze » do 21 mei 2026, 6:58
GuteFahrt schreef: zo 17 mei 2026, 23:56
Jammer van de sticker, maar deze zie je denk ik ook niet heel vaak meer? Of valt dat nog mee...
SPOILER: TOON
Toevallig vond ik gisteren deze twee in Eindhoven:
https://maps.app.goo.gl/XmNTGauSgNXChHmB7
EDIT: Andere kant van de straat ook nog twee!
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » do 21 mei 2026, 16:27
Ik ben nieuw bij deze forum, maar heb een goede oog voor om oude verkeersborden te herkennen. Ik heb trouwens een bord 30 en 80 in mijn kamer.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » do 21 mei 2026, 16:33
CornMaze schreef: do 21 mei 2026, 6:58
GuteFahrt schreef: zo 17 mei 2026, 23:56
Jammer van de sticker, maar deze zie je denk ik ook niet heel vaak meer? Of valt dat nog mee...
SPOILER: TOON
Toevallig vond ik gisteren deze twee in Eindhoven:
https://maps.app.goo.gl/XmNTGauSgNXChHmB7
EDIT: Andere kant van de straat ook nog twee!
er staat er ook nog zo'n eentje in Den Haag, op de Hector Berliozkade.
https://maps.app.goo.gl/NfqpQyZdk2HFjxQ28
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » do 21 mei 2026, 16:37
JackWen2026 schreef: do 21 mei 2026, 16:27
Ik ben nieuw bij deze forum, maar heb een goede oog voor om oude verkeersborden te herkennen. Ik heb trouwens een bord 30 en 80 in mijn kamer.
https://flic.kr/p/2seiNR2 hier kan je het zien.
Laatst gewijzigd door JackWen2026 op vr 22 mei 2026, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » do 21 mei 2026, 16:53
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355 Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer
Bericht
door Rein » do 21 mei 2026, 18:17
En het is niet toevallig zo dat je inmiddels op dat bord uitgekeken bent?
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » do 21 mei 2026, 18:47
https://flic.kr/p/2sek4Af
In Delft staat nog een oude versie van bord 10 langs de Curaçaostraat. Het bord staat op het terrein van Van Der Lee.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » do 21 mei 2026, 18:55
Rein schreef: do 21 mei 2026, 18:17
En het is niet toevallig zo dat je inmiddels op dat bord uitgekeken bent?
ja! Als je het een keertje op de foto wilt hebben, het bord staat op de Wolveversgaarde bij de kruising met de Beresteinlaan, bij het nieuwe gebouw van Ipse de Bruggen.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » do 21 mei 2026, 18:59
https://flic.kr/p/2sekTYz
Nog een bord 82 langs de Laan van Meerdervoort en ik ben er even klaar mee.
https://maps.app.goo.gl/2yLkvxsnfHfnpeEUA
Laatst gewijzigd door JackWen2026 op vr 22 mei 2026, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » vr 22 mei 2026, 11:09
Rein schreef: wo 28 okt 2020, 14:10
Een bord 12 en 13 als lichtbak in Den Haag:
Deze staan er nog met die bord 14, en overigens staan er nog 3 borden 34 nog op diezelfde terrein met een minibord 61.
https://maps.app.goo.gl/RxVJfDUgoBLhKQQq5
https://maps.app.goo.gl/1vm2M8aF79ueyQ2y6 (de andere bord 34 staat een beetje naar achter)
Ik heb ze allemaal in januari dit jaar op de foto gezet.
Laatst gewijzigd door JackWen2026 op vr 22 mei 2026, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » vr 22 mei 2026, 11:24
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » vr 22 mei 2026, 13:19
Rein schreef: wo 19 aug 2020, 14:44
Bord 22, en ook hiervan is er even verderop (aan de andere kant van het schoolplein denk ik) ook nog één
Deze is helaas al een tijdje weg, de andere die aan de andere kant staat, staat er nog wel.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » vr 22 mei 2026, 17:15
Rein schreef: wo 20 mei 2026, 20:21
Tevens in de buurt nog dit bord 1 aangetroffen.
Hiervan staat er nog van bord 1-20 nog eentje in Kwintsheul, op Laan Hertewijk. Link:
https://maps.app.goo.gl/4bSpKBjF8KiUUxAPA
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » vr 22 mei 2026, 17:20
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » vr 22 mei 2026, 17:27
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319 Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Bericht
door Wesso » za 23 mei 2026, 17:35
JackWen2026 schreef: za 23 mei 2026, 15:52
Maassluis: alleen het lichtbak bord 116 staat er nog.
Volgens mij heb je die niet eerder genoemd. Heb je er een linkje van?
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355 Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer
Bericht
door Rein » za 23 mei 2026, 20:13
Ik denk dat JackWen2026 deze bedoelt:
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37 Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46
Bericht
door JackWen2026 » zo 24 mei 2026, 10:14
Ja, deze.
Op streetview is de bord 101a langs de Weverskade al vervangen.
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op zo 24 mei 2026, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319 Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Bericht
door Wesso » zo 24 mei 2026, 14:58
En aan de andere kant ook een eindegehuchtbord:
https://maps.app.goo.gl/v4igLwD8GkhtN1Y77
Maar waren dit officieel borden in het RVV 1966? Ik dacht van niet, alleen de bekende blauwe komborden.
Edit: het zijn opvolgers, in 2009 hing er nog een ouder bord:
https://maps.app.goo.gl/xjJ85RMpRfs6ACKc6
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15700 Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
Bericht
door Via » zo 24 mei 2026, 18:45
Vond het al bijzonder dat ze een witte achterrand hadden. Wel bijzonder dat er kennelijk dus op bestelling gewoon Ovink wordt gebruikt als lettertype.