Bebording RVV 1966

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Rein »

Ger81 schreef: ma 11 mei 2026, 23:18
Dit lijkt op links een 17a...

Afbeelding

...maar is deze vrachtwagen dat wel?

Afbeelding
Die vrachtwagen is zeker geen bord 17a, maar een RVV 1990 bord C7.

Een RVV 1966 bord 17a ziet er zo uit:

Afbeelding

Persoonlijk vind ik de borden 17a een beetje lelijke / mislukte borden en totaal niet passend bij andere RVV 1966 borden, maar het is zoals het is.
Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 714
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Sibren »

De :C7: ziet er waarschijnlijk wat vreemd uit omdat het raam van de vrachtwagen niet is uitgesneden. :)
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x3 autosnelweg
Berichten: 7594
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door GuteFahrt »

Jammer van de sticker, maar deze zie je denk ik ook niet heel vaak meer? Of valt dat nog mee...

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Rein »

^^ Ze zijn her en der nog wel te vinden, ook omdat ze redelijk lijken op de RVV 1990 variant.
Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x3 autosnelweg
Berichten: 7594
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door GuteFahrt »

^^ Oké. Is dat net zo met P borden?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Rein »

Wesso schreef: ma 20 mar 2023, 19:09 Het Edese Bos (oost) en de Eder Heide is ook een aardige hotspot van borden 60. Ik kwam er laatst nog een tegen aan het begin van de Kreelseweg, waar je het bos ingaat.
Sinds kort heb ik een fietsendrager voor achter mijn auto en kon ik eindelijk naar deze borden (waarvan een paar een behoorlijk eind van de doorgaande weg afliggen) op zoek.

Het was leuk even om in dit gebied te fietsen en in totaal heb ik vijf borden 60 op de foto gezet (hoewel ik eentje ervan al eerder op de foto had gezet).

Afbeelding

Afbeelding

Tevens in de buurt nog dit bord 1 aangetroffen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Wesso »

^^
Goh, ik ben al vaker langs dat snelheidsbord gereden maar het is me nooit opgevallen. Er staan best wat bomen en verkeersborden voor.
https://maps.app.goo.gl/z7XWpdG2xUKca2Dj6
CornMaze
woonerf
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 17 dec 2014, 16:54

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door CornMaze »

GuteFahrt schreef: zo 17 mei 2026, 23:56 Jammer van de sticker, maar deze zie je denk ik ook niet heel vaak meer? Of valt dat nog mee...
SPOILER: TOON

Afbeelding
Toevallig vond ik gisteren deze twee in Eindhoven:
https://maps.app.goo.gl/XmNTGauSgNXChHmB7

EDIT: Andere kant van de straat ook nog twee!
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Ik ben nieuw bij deze forum, maar heb een goede oog voor om oude verkeersborden te herkennen. Ik heb trouwens een bord 30 en 80 in mijn kamer.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

CornMaze schreef: do 21 mei 2026, 6:58
GuteFahrt schreef: zo 17 mei 2026, 23:56 Jammer van de sticker, maar deze zie je denk ik ook niet heel vaak meer? Of valt dat nog mee...
SPOILER: TOON

Afbeelding
Toevallig vond ik gisteren deze twee in Eindhoven:
https://maps.app.goo.gl/XmNTGauSgNXChHmB7

EDIT: Andere kant van de straat ook nog twee!
er staat er ook nog zo'n eentje in Den Haag, op de Hector Berliozkade. https://maps.app.goo.gl/NfqpQyZdk2HFjxQ28
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

JackWen2026 schreef: do 21 mei 2026, 16:27 Ik ben nieuw bij deze forum, maar heb een goede oog voor om oude verkeersborden te herkennen. Ik heb trouwens een bord 30 en 80 in mijn kamer.
https://flic.kr/p/2seiNR2 hier kan je het zien.
Laatst gewijzigd door JackWen2026 op vr 22 mei 2026, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Bord 14: https://maps.app.goo.gl/f3vnMEtAK4DMtDsg6?g_st=ac
Bord 59 en 61 met model 37 van het WVR 1950 (zie je pas als je naar links kijkt): https://maps.app.goo.gl/zfNCVP2XQ5ixbcJk9?g_st=ac
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Rein »

JackWen2026 schreef: do 21 mei 2026, 16:27https://flic.kr/p/2seiNR2 hier kun je mijn bord 30 zien.
En het is niet toevallig zo dat je inmiddels op dat bord uitgekeken bent? :D
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

https://flic.kr/p/2sek4Af
In Delft staat nog een oude versie van bord 10 langs de Curaçaostraat. Het bord staat op het terrein van Van Der Lee.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Rein schreef: do 21 mei 2026, 18:17
JackWen2026 schreef: do 21 mei 2026, 16:27https://flic.kr/p/2seiNR2 hier kun je mijn bord 30 zien.
En het is niet toevallig zo dat je inmiddels op dat bord uitgekeken bent? :D
ja! Als je het een keertje op de foto wilt hebben, het bord staat op de Wolveversgaarde bij de kruising met de Beresteinlaan, bij het nieuwe gebouw van Ipse de Bruggen.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

https://flic.kr/p/2sekTYz
Nog een bord 82 langs de Laan van Meerdervoort en ik ben er even klaar mee.https://maps.app.goo.gl/2yLkvxsnfHfnpeEUA
Laatst gewijzigd door JackWen2026 op vr 22 mei 2026, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Rein schreef: wo 28 okt 2020, 14:10 Een bord 12 en 13 als lichtbak in Den Haag:

Afbeelding

Afbeelding
Deze staan er nog met die bord 14, en overigens staan er nog 3 borden 34 nog op diezelfde terrein met een minibord 61.

https://maps.app.goo.gl/RxVJfDUgoBLhKQQq5
https://maps.app.goo.gl/1vm2M8aF79ueyQ2y6 (de andere bord 34 staat een beetje naar achter)
Ik heb ze allemaal in januari dit jaar op de foto gezet.
Laatst gewijzigd door JackWen2026 op vr 22 mei 2026, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Rein schreef: wo 19 aug 2020, 14:44
Bord 22, en ook hiervan is er even verderop (aan de andere kant van het schoolplein denk ik) ook nog één

Afbeelding
Deze is helaas al een tijdje weg, de andere die aan de andere kant staat, staat er nog wel.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Rein schreef: wo 20 mei 2026, 20:21
Tevens in de buurt nog dit bord 1 aangetroffen.

Afbeelding

Hiervan staat er nog van bord 1-20 nog eentje in Kwintsheul, op Laan Hertewijk. Link: https://maps.app.goo.gl/4bSpKBjF8KiUUxAPA
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Ik heb trouwens nog wat borden in Delft gevonden.
Bord 99 of model 115 van het WVR 1950 met bord 34: https://maps.app.goo.gl/2rBszLNu9dRXcVWi7?g_st=aw
Bord 14 en 99: https://maps.app.goo.gl/XwD3JdTzmmz2sm8o6?g_st=aw
Bord 10 (nieuwe stijl): https://maps.app.goo.gl/a4mnUhJEQzocYEvb6?g_st=aw
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Ik ben weer op bordenjacht geweest en ik had niet zo veel geluk:
JackWen2026 schreef: vr 22 mei 2026, 17:20 Ik heb trouwens nog wat borden in Delft gevonden.
Bord 99 of model 115 van het WVR 1950 met bord 34: https://maps.app.goo.gl/2rBszLNu9dRXcVWi7?g_st=aw
Bord 14 en 99: https://maps.app.goo.gl/XwD3JdTzmmz2sm8o6?g_st=aw
Bord 10 (nieuwe stijl): https://maps.app.goo.gl/a4mnUhJEQzocYEvb6?g_st=aw
Deze staan er nog.
Deze staan er helaas niet meer.

Ander spul:
Maassluis: alleen het lichtbak bord 116 staat er nog.
Maasland: (ik denk dat het nog niet bekend is)
Bord 91 ter hoogte van de Huis Ter Lucht: https://maps.app.goo.gl/diATzHMKb75M2zXP7
Bord 17a langs de Doelstraat: https://maps.app.goo.gl/Ep2jW1wjd4pE2eYY9
Vlaardingen: Churchillsingel: bord 58c (nieuwe stijl) https://maps.app.goo.gl/cR61enGTdRVGCwav9
Bord 49: https://maps.app.goo.gl/pZQLqdpn2V2R12aX9?g_st=ac
In Delft staat ook nog langs de Buitenhofdreef nog een 100. https://maps.app.goo.gl/VCqGa8kozG8oksAe7
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Wesso »

JackWen2026 schreef: za 23 mei 2026, 15:52 Maassluis: alleen het lichtbak bord 116 staat er nog.
Volgens mij heb je die niet eerder genoemd. Heb je er een linkje van?
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Rein »

^^ Ik denk dat JackWen2026 deze bedoelt:

Afbeelding
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Ja, deze.
Op streetview is de bord 101a langs de Weverskade al vervangen.
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op zo 24 mei 2026, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Steyn_E
autoweg
Berichten: 1786
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Steyn_E »

Op TV gespot: RVV ‘66 gehuchtbord bij Camerig: https://maps.app.goo.gl/w4XDjwcYPV7entUx7
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Wesso »

^^
En aan de andere kant ook een eindegehuchtbord: https://maps.app.goo.gl/v4igLwD8GkhtN1Y77

Maar waren dit officieel borden in het RVV 1966? Ik dacht van niet, alleen de bekende blauwe komborden.

Edit: het zijn opvolgers, in 2009 hing er nog een ouder bord: https://maps.app.goo.gl/xjJ85RMpRfs6ACKc6
Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15700
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Via »

^^
Vond het al bijzonder dat ze een witte achterrand hadden. Wel bijzonder dat er kennelijk dus op bestelling gewoon Ovink wordt gebruikt als lettertype.
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Ik weet niet of deze er nog staan...
https://maps.app.goo.gl/QK3nkCXSsfZrBMGD8
https://maps.app.goo.gl/vGJurzZPLPAhC4xRA
...want de streetviewbeelden zijn van 2015! (Dat is al 11 jaar geleden..)