Bebording RVV 1966

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1786
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Steyn_E »

Wesso schreef: zo 24 mei 2026, 14:58 ^^
En aan de andere kant ook een eindegehuchtbord: https://maps.app.goo.gl/v4igLwD8GkhtN1Y77

Maar waren dit officieel borden in het RVV 1966? Ik dacht van niet, alleen de bekende blauwe komborden.

Edit: het zijn opvolgers, in 2009 hing er nog een ouder bord: https://maps.app.goo.gl/xjJ85RMpRfs6ACKc6
Da’s bizar, ze zijn dus nep-oud? Vraag me af hoe zoiets tot stand komt. Doe maar een kopietje?
Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 862
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Thom »

Vorige week via Marktplaats weer wat borden aan mijn verzameling kunnen toevoegen, waaronder een aantal (zeer) zeldzame. Dat brengt de verzameling nu op 26 borden uit het RVV1966 + 3 onderborden.

Bord 1a
Afbeelding

Bord 17
Afbeelding

Bord 20
Afbeelding

Bord 23
Afbeelding

Bord 37
Afbeelding

Bord 39
Afbeelding

Bord 50c
Afbeelding

Bord 57c
Afbeelding

Bord 58c
Afbeelding

Bord 59
Afbeelding

Bord 61
Afbeelding

Bord 73
Afbeelding

Bord 84a
Afbeelding

Bord 84b
Afbeelding

Bord 96
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 18192
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Kaaiman »

Prachtig!
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 22112
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door waldo79 »

En ze glimmen prachtig.
Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 23022
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Wouter N14 »

Mooie verzameling!

Bijzonder dat de mannetjes van borden 84a en 84b compleet anders zijn. Zijn dat ontwerpen uit een verschillende periode?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

een hele totempaal aan borden in Nootdorp, zelfs aan beide kanten! https://maps.app.goo.gl/NLBThVMBnEAZt9iy5
met o.a. bord 57c, bord 99, bord 83, bord 84b en bord 87 met onderbord!
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

oud onderbord ¨inhalen traktoricoontje toegestaan¨: https://maps.app.goo.gl/noWph6quFLrNMTUi9
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Bord 96 in Nootdorp, op deze weg staan er meerdere: https://maps.app.goo.gl/KYgnVKwQFqCQhvc47
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

JackWen2026 schreef: ma 25 mei 2026, 12:56 Ik weet niet of deze er nog staan...
https://maps.app.goo.gl/QK3nkCXSsfZrBMGD8
https://maps.app.goo.gl/vGJurzZPLPAhC4xRA
...want de streetviewbeelden zijn van 2015! (Dat is al 11 jaar geleden..)
Vandaag was ik er in de buurt om de borden op de foto te zetten. De bovenste staat er niet meer en het volledig verweerde bord was een 51. Ik zag ook dat het pand is afgesloten met hekken, dus ik denk dat het pand binnenkort gesloopt wordt. Ik zou als je daar eens een keertje heengaat, niet te lang wachten.
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Wesso »

Bord 35 in de vissershaven van Harlingen:
https://maps.app.goo.gl/RNpQrRojxVLpHFMD7
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Niet ver vandaan een overgeschilderd bord 11, want op streetviewbeelden van 2019 was het aardig verkleurd. https://maps.app.goo.gl/vZ4BoDZ3AcKMwpQYA
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Wesso »

^^
Dat is ook een aardige bijvangst ;)
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Nog meer oud spul gevonden in de buurt o.a.:
Een bord 49: https://maps.app.goo.gl/8fGBjktXNjBvsqQk6
Een bord 101a met onderbord: https://maps.app.goo.gl/UuS7Ws1SfPYxqfWt8
Een bord 49b! :wow: : https://maps.app.goo.gl/BPwknNVey9CLaoCw8 (daarnaast staat er nog eentje met daarachter een 49a)
Een bord 49: https://maps.app.goo.gl/X9jYdvxuyMeBBnuF9
Nog een bord 49a en bord 12: https://maps.app.goo.gl/416PDbYDS55cGjRx9
Bord 13: https://maps.app.goo.gl/koN3KdMijieb1FBv8
Bord 49a: https://maps.app.goo.gl/XZLuC6RhySHxELqG9
Ik denk dat dit ook een 49a is: https://maps.app.goo.gl/rpGLFjYwTgzLsUXn6
Bord 65 met 65a (zonder "overweg"): https://maps.app.goo.gl/B9CR4cv64kVLEryaA
Bord 49a: https://maps.app.goo.gl/QWBpJcMf9QD5HZBg9
Bord 49: https://maps.app.goo.gl/tiGyVceaMMzmSkpk6
Bord 49: https://maps.app.goo.gl/e6TkrWt9g9sUPDMH6
Bord 13: https://maps.app.goo.gl/rJ3BNoezPHaoZkgs6
Bord 45: https://maps.app.goo.gl/XyRRE3DwNBwNTvLU9 (aan de andere kant van de brug staat nog een 44)
Bord 13 + 49a: https://maps.app.goo.gl/UYdrdneXKxfkyzzc9
Een 49b met 3 i.p.v. 4 strepen: https://maps.app.goo.gl/Xof2XcFjNofnUtgT8
https://maps.app.goo.gl/ce8FhSQm2zSLz9KR9
Bord 49a: https://maps.app.goo.gl/iYEam63DSRpp1RQn9 (aan de andere kant staat er aan beide kanten (links en rechts) borden 49b.
Bord 11: https://maps.app.goo.gl/2e6waSXjYbyEiVTQ9
Denk aan onze kinderen: https://maps.app.goo.gl/oqWduXoi4JiwzCAA7
Bord 101a: https://maps.app.goo.gl/rL9zP5ue7HYfZWtP6
Bord 99: https://maps.app.goo.gl/bqkUboYFQqZBhHtw9
Bord 49: https://maps.app.goo.gl/goKWJommqkhPkC1w7
Bord 83: https://maps.app.goo.gl/TsrXsJts4uuAXqrJ6
Ik ben vooral verrast dat er nog in Harlingen nog heel veel borden 49a en 49b staan. :D
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Steyn_E schreef: ma 25 mei 2026, 15:06
Wesso schreef: zo 24 mei 2026, 14:58 ^^
En aan de andere kant ook een eindegehuchtbord: https://maps.app.goo.gl/v4igLwD8GkhtN1Y77

Maar waren dit officieel borden in het RVV 1966? Ik dacht van niet, alleen de bekende blauwe komborden.

Edit: het zijn opvolgers, in 2009 hing er nog een ouder bord: https://maps.app.goo.gl/xjJ85RMpRfs6ACKc6
Da’s bizar, ze zijn dus nep-oud? Vraag me af hoe zoiets tot stand komt. Doe maar een kopietje?
verder op deze weg staat nog een bord 67: https://maps.app.goo.gl/tHcK58kTf2y5Y84m8
en een 66: https://maps.app.goo.gl/2UgEe2deDUMW8Z6Z6
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

ik heb zojuist in Tegelen WVR 1950 model 46 (15 km) gevonden! :woop:
https://maps.app.goo.gl/H8ju6mEuSEyN7Rer5
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Weer een 49a gevonden met (waarschijnlijk) een 49b, de andere kant kan je niet zien vanwege geen streetview.
https://maps.app.goo.gl/8DH6EyeSyKJ8h1X19
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Is dit een 101b? Heb ik gister op de foto gezet en staat op de Rijswijkseweg in Den Haag. https://maps.app.goo.gl/HCjrCGRFts7SZEDL6
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Rein »

^^ Het lijkt mij een eigen fabrikaat waarvan de 101b (zie hieronder een voorbeeld) wellicht als inspiratie heeft gediend. Ik zou deze in Den Haag niet als een 'echte' 101b beschouwen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 19026
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door mavas »

Bord 20 op de Boslaan in Bloemendaal:
https://www.google.nl/maps/@52.40575,4. ... FQAw%3D%3D
Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 23022
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Wouter N14 »

:D2: op eigen terrein in Berkel-Enschot:
https://maps.app.goo.gl/qpiuTv2bFhhLAEcM9
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9084
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door keokiracer »

Ik had deze foto vorig jaar genomen maar de foto nooit geplaatst. Vandaag was men met de weg bezig en is het bord foetsie. Dus om het bord nog even te vereeuwigen:

Afbeelding
RVV 1966 Bord 17a Verlengde Duinstraat Hoogerheide 2025 by keokiracer, on Flickr
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Rein »

^^ Gelukkig had ik hem al twee keer op de foto staan. :D
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

mavas schreef: wo 10 jun 2026, 15:33 Bord 20 op de Boslaan in Bloemendaal:
https://www.google.nl/maps/@52.40575,4. ... FQAw%3D%3D
niet erg ver vandaan nog een 99 in niet meer in een goede staat. https://maps.app.goo.gl/3UCpRv199Fh6Xauy8
en een 57c (oude stijl)! :schrikreactie: https://maps.app.goo.gl/wiuHabjjBbS3PAUN6
ze staan er allebei nog op streetviewbeelden van 2022.
en een bord 10 (nieuwe stijl, deze staat er ook nog) https://maps.app.goo.gl/3JpEUAXYeWPsdgkJ9
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 19026
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door mavas »

en een 57c (oude stijl)! :schrikreactie: https://maps.app.goo.gl/wiuHabjjBbS3PAUN6
Nog aanwezig in september 2025.

en een bord 10 (nieuwe stijl, deze staat er ook nog) https://maps.app.goo.gl/3JpEUAXYeWPsdgkJ9
In september 2025 niet meer gezien.

niet erg ver vandaan nog een 99 in niet meer in een goede staat. https://maps.app.goo.gl/3UCpRv199Fh6Xauy8
Ziet er nu zo uit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 33786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Coen Tunnel »

Was deze 22 in Vrouwenpolder al bekend? https://www.google.com/maps/@51.5840575 ... FQAw%3D%3D
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11355
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door Rein »

^^ Nee, niet bij mij (en dan zal hij in deze draad nooit zijn langsgekomen).
JackWen2026
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 mei 2026, 15:46

Re: Bebording RVV 1966

Bericht door JackWen2026 »

Het valt me ook op dat het bord 22 nog niet staat op streetviewbeelden van september 2021. Misschien staat het bord er tijdelijk.